پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : تب کودکان را به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بیماری‌های ناشی از آن جدی بگیرید.

تب کودکان را جدی بگیریدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   شاهین مافی نژاد پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت : اگر در شرح حال و معاینه نوزاد به عفونت‌ها مشکوک شدیم انجام آزمایش‌ها به منظورتشخیص زودهنگام ارجحیت دارد.

مافی نژاد با بیان این که دلیل تب باید مشخص شود  افزود : در نوزادانی که تب می‌کنند، می‌توان به عفونت‌های مننژیت شک کرد که با درخواست آزمایش مخصوص عفونت‌ها می‌توان تشخیص را قطعی و درمان را آغاز کرد.


بیشتر بخوانید 


او  انجام آزمایش مایع مغزی نخاعی را بهترین روش تشخیص مننژیت برشمرد وافزود : گاهی اوقات انجام ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی مغز و ... مورد نیاز است که با دستور پزشک امکان پذیر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه پی گیری و بررسی هر علامت غیر طبیعی در نوزادان و کودکان را ضروری دانست و گفت : کودکانی که به دلیل کمبود کلسیم دچار تشنج می‌شوند، پیش آگهی خوبی ندارند، اما پیش آگهی در کودکانی که به دلیل فقدان اکسیژن (آسفیکسی) به تشنج مبتلا می‌شوند، خوب نیست و تعریفی ندارد.

انتهای پیام/ه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.