رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی خبر داد که برای کمک به بیماران کووید ۱۹، ایده تولید آن شکل گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تولید نمونه اولیه دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) با نام «نفس» اظهار کرد: این دستگاه برای کمک به بیماران حاد تنفسی و به ویژه مبتلایان به کووید ۱۹، شکل گرفته است.

او در آئین رونمایی از دستگاه پرتابل تنفس مصنوعی که با حضور رئیس سازمان غذا و دارو انجام شد، ادامه داد: این دستگاه به دلیل دارا بودن ویژگی پرتابل، در منزل، اورژانس و آمبولانس قابل استفاده بوده و همه امکانات یک ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه را دارا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این کار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران انجام گرفته و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت به مرحله تولید و بهره برداری برسد.

لطفی ادامه داد: به دلیل اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران کووید ۱۹ در منزل و نقاهتگاه به سر می‌برند، این دستگاه تنفس مصنوعی نقش مهمی در کمک به درمان بیماران داشته و قابلیت اتصال به تلفن همراه پزشک و پرستار را نیز دارا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تولید این دستگاه را همگام با اهداف سال جهش تولید و حرکتی ارزنده در شرایط بحران کروناویروس برای کمک به این گروه از بیماران عنوان کرد.

این دستگاه با حضور محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.