وزیر دفاع روسیه با همتای آذربایجانی خود در خصوص دور جدید درگیری‌ها میان باکو و ایروان گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، با ذاکر حسنف، همتای آذربایجانی خود، در خصوص درگیری‌های اخیر در مناطق مرزی آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند.

این خبر را رسانه‌های روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور منتشر کردند. خبرگزاری تاس روسیه با استناد به بیانیه وزارت دفاع این کشور در این خصوص نوشت: «شویگو همچنین همکار خود را از شروع بررسی آمادگی نظامی به دستور فرمانده نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه مطلع ساخت.»

پیش‌تر روسیه برای میانجیگری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرده بود. سخنگوی کاخ کرملین در این خصوص گفته بود «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و اعضای شورای امنیت ملی این کشور به شدت از تشدید تنش‌ها در میان کشور‌های قفقاز جنوبی ابراز نگرانی کرده‌اند. بر اساس گزارش پسکوف، پوتین و اعضای ارشد دولت روسیه ضمن تاکید بر ضرورت پای‌بندی طرف‌ها به آتش‌بس، آمادگی این کشور را برای میانجی‌گری بین ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان اعلام کرده‌اند.

گفتنی است به تازگی و از روز پنجشنبه، دور تازه‌ای از درگیری‌ها در نقاط مرز‌ی بین آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است. درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از منطقه مورد مناقشه قره‌باغ و در حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، بوده است. در این درگیری‌ها بیش از ده نیروی نظامی از هر دو طرف جان خود را از دست داده‌اند.

تنش میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر منطقه «قره‌باغ» آغاز شده است. در سال ۱۹۹۲ درگیری میان دو کشور بر سر این موضوع آغاز شد و در جریان این درگیری، جمهوری‌آذربایجان کنترل قره‌باغ و ۷ منطقه اطراف آن را از دست داد. در سال ۱۹۹۴ آتش‌بسی میان این کشور‌ها برقرار شد، اما تنش‌ها بر سر موضوع قره‌باغ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار