منطقی گفت: ۱۰ پروژه مشترک همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در حال اجرا است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل جاده‌ای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی مشترک با مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: ۱۰ پروژه مشترک همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در حال اجرا است. همچنین به صورت مشترک در حال تعریف ۲ پروژه هستیم.

او افزود: باید این طرح‌ها را به گونه‌ای پیش ببریم که اگر کاری در گذشته در سازمان راهداری تعریف شده بود آن را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع کنیم و در پروژه‌های جدید حتما افرادی از سازمان راهداری حضور داشته باشند.

منطقی بیان کرد: استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل‌ونقل بسیار مهم است. برای تدوین این استاندارد‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان استاندارد یک شیوه‌نامه تنظیم کرده است که از ظرفیت‌های آن برای استانداردسازی تجهیزات هوشمندسازی حمل و نقل استفاده می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد ایجاد مرکز پایش و استفاده بهینه از داده‌های بزرگ و ایجاد کارخانه نوآوری دو پروژه کلانی است که در حال تعریف نهایی آن هستیم.

او افزود: برای شروع پروژه کارخانه نوآوری می‌توان با تعامل مرکز نوآوری، بخشی از آن مرکز را به پروژه‌های مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص داد.


بیشتر بخوانید 


منطقی ادامه داد: ۱۰ پروژه زودبازده طی ۱۲ ماه با همکاری مشترک این سازمان و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته اجرا می‌شود.

۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه حمل‌ونقل جاده‌ای

همچنین عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم، گفت: استفاده از سیستم‌های هوشمند در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای ضروری است. حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در سطح کشور ساخته شده است و علاوه بر فعالیت ۳۵۰ هزار دستگاه ناوگان باری و ۱۰۰ هزار دستگاه ناوگان مسافری، حدود ۱/۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای اشتغال دارند.

او افزود: بیش از ۹۰ درصد جابجایی‌ها در کشور از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد و گردش مالی سالانه این بخش بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به وظیفه اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر تسهیل حمل ونقل بار و مسافر، استفاده از سیستم‌های هوشمند در تحقق این وظیفه مهم است.

او در پایان بیان کرد: داده‌های اطلاعاتی حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و سهولت دسترسی به داده‌های اطلاعاتی پایش شده از سوی سایر دستگاه‌ها نیز منجر به پربارتر شدن اطلاعات و استفاده بهینه از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.