ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط ماموران انتظامی در کلانتری‌ها/ استفاده از ماسک فقط برای مردم عادی است؟

شهروندان تهرانی نسبت به عدم استفاده از ماسک توسط ماموران انتظامی در کلانتری‌ها ابراز گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل اسفند ماه سال ۹۸ بود که با شیوع بیماری کرونا و انتشار آن در بین آحاد جامعه، تقریبا تمام هموطنان در کشور درگیر این بیماری منحوس شدند و به نوعی برای مبتلا نشدن به آن در تکاپو هستند تا با رعایت نکات بهداشتی از ابتلای به این ویروس دوری کنند.

طبق اعلام وزرات بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا، برای پیشگیری از ابتلای مردم به این بیماری، تمام هموطنان ملزم به زدن ماسک هستند و در زمان حضور در سطح شهر‌ها و همچنین ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و ... باید از ماسک استفاده کنند.

از طرفی استفاده از ماسک فقط برای ارباب رجوع نیست و از آن سو، مسئولان و متصدیان ادارات مختلف نیز باید به همراه ماسک در ادارات حضور داشته باشند تا از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

در این میان برخی از شهروندان برای ثبت و پیگیری شکایات خود با مراجعه به اغلب کلانتری‌های سطح شهر تهران، از اینکه ماموران انتظامی ماسک بر صورت خود ندارند؛ نسبت به این موضوع ابراز گلایه کردند و در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیری این موضوع را که چرا ماموران انتظامی در سطح کلانتری‌های پایتخت از ماسک استفاده نمی‌کنند، مطالبه کردند.

شهروندان در این رابطه مدعی شدند که ماموران انتظامی با این کار سلامت ارباب رجوع را به خطر می‌اندازند و آیا زدن ماسک فقط برای مردم عادی است؟

آن‌ها مدعی هستند که اگر قانونی برای پیشگیری از ابتلای به کرونا و یا هر موضوع دیگری در جامعه وضع شده، آن فقط مختص به مردم نیست و باید مسئولان و متصدیان ادارات و سازمان‌های مختلف نیز نسبت به این قانون جامه عمل بپوشانند و به انجام آن پایبند باشند.

این در حالی است که کادر درمانی کشور شبانه روز در حال جانفشانی برای رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی هستند، عدم استفاده از ماسک که کمترین کار ممکن است، بی لطفی ما را نشان می‌دهد که با ندانم کاری باعث انتشار این ویروس در سطح جامعه می‌شویم.

ماموران نیروی انتظامی در داخل کلانتری‌ها نیز باید نسبت به اجرای قوانین کرونایی دقت و به خوبی آن را عملی کنند تا از جانب آن‌ها خطری مردم را تهدید نکند.

برای پیگیری این موضوع و چرایی عدم استفاده ماموران نیروی انتظامی از ماسک در کلانتری‌ها به سراغ رئیس مرکز اطلاع رسانی فاتب رفتیم و متأسفانه وی از پاسخ به تماس باشگاه خبرنگاران جوان امتناع کرد.

گفتنی است که باشگاه خبرنگاران جوان برای احقاق حقوق شهروندی و روشن شدن ماجرا منتظر دریافت پاسخ رسمی نیروی انتظامی درباره این موضوع و اطلاع آن به هموطنان  است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار