رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی مطرح کرد؛

پیشنهاد ایجاد کرسی کارشناسان تجهیزات پزشکی در نظام پزشکی

مسلمی گفت: پیشنهاد دادیم تا کرسی مهندسان پزشکی در نظام پزشکی مانند لیسانسه های پروانه دار ایجاد شود.

احمد مسلمی رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست اخیر انجمن با مسئولان سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: یکی از اهدافی که انجمن از بدو تاسیس خود داشت، ایجاد سازمان نظام مهندسی پزشکی یا نظام تجهیزات پزشکی کشور بود و در این زمینه با نمایندگان مجلس بارها مذاکراتی انجام دادیم، اما با توجه به اینکه ایجاد سازمان زمانبر خواهد بود، با تصویب هیئت امنای انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی مقرر شد تا موازی با راه اندازی سازمان نظام تجهیزات پزشکی با دوستان در نظام پزشکی وارد مذاکره شویم.

او ادامه داد: جلسه ای با رئیس سازمان نظام پزشکی و معاونان پیرامون ایجاد کرسی مهندسان پزشکی برگزار شد و پیشنهاد دادیم تا کرسی مهندسان پزشکی در نظام پزشکی مانند لیسانسه های پروانه دار رشته هایی چون بینایی سنجی، شنوایی سنجس یا فیزیک پزشکی ایجاد شود.

تجهیزات پزشکی نیازمند یک سازمان مستقل است

مسلمی گفت: ما مسیر ایجاد سازمان نظام مهندسی پزشکی و کرسی کارشناس تجهیزات پزشکی در نظام پزشکی را به صورت موازی دنبال می کنیم چرا که تجهیزات پزشکی نیازمند یک سازمان مستقل است، در جلسه ای که با دکتر ظفرقندی برگزار شد، دوستان در نظام پزشکی از این پیشنهاد ما استقبال کردند البته ایجاد کرسی کارشناس تجهیزات پزشکی نیازمند طی مراحل قانونی است و باید مبانی حقوقی آن در نظر گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: به گفته مسئولان نظام پزشکی امکان طرح موضوع ایجاد کرسی  کارشناس تجهیزات پزشکی در شورای عالی نظام پزشکی وجود دارد و به این منظور تا چند روز آینده درخواست رسمی کارشناسی شده را به نظام پزشکی ارسال می کنیم.

او با اشاره به برخی مخالفت ها درباره فعالیت مهندسان پزشکی در ذیل نظام پزشکی گفت: لیسانسه های گروه های مختلف پزشکی که در نظام پزشکی کرسی دارند، استقلال عمل دارند و انتخابات این گروه ها هک به صورت مستقل انجام می شود.


بیشتر بخوانید

ابتلای حداقل ۷ مهندس پزشکی به کرو‌نا/ مهندسان پزشکی جزء کم‌درآمدترین کادر درمانی هستند


الزامی برای حضور مسئولان فنی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی وجود ندارد

مسلمی اظهار کرد: اکنون برای حضور کارشناسان تجهیزات پزشکی یا مسئولان فنی هیچ الزامی در مراکز درمانی و شرکت های تجهیزات پزشکی وجود ندارد هر چند که در آیین نامه تجهیزات پزشکی ابلاغی وزارت بهداشت حضور مسئول فنی تجهیزات پزشکی الزامی است اما در عمل حتی وزارت بهداشت برای اجرای این قانون هیچ اقدام جدی انجام نداده است و نظارت جدی بر اجرای این قانون وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور بیان کرد: قانون سازمان نظام پزشکی سال ها قدمت دارد و این سازمان از حمایت های قضایی و مجلس برخورددار است و اگر مهندسان پزشکی ذیل این سازمان فعالیت کنند، در چهارچوب پروانه صادره نظام پزشکی می توانند دیدگاه های تخصصی ارائه دهند همچنین امکان ایجاد دفاتر خدمات مهندسی پزشکی هم وجود دارد و این دفاتر می توانند مانند مطب ها پروانه فعالیت دریافت کنند.

اعتلای صنعت تجهیزات پزشکی با اعطای شماره نظام پزشکی به مهندسان پزشکی

مسلمی گفت: با ایجاد کرسی مهندسی پزشکی در نظام پزشکی مسئولان فنی تجهیزات پزشکی شماره نظام پزشکی خواهند داشت که به تقویت جایگاه مهندسان پزشکی و اعتلای صنعت تجهیزات پزشکی کمک می کند و دیگر شاهد استفاده نادرست از تجهیزات پزشکی و مرگ و میرها در مراکز درمانی نخواهیم بود و این اقدام گام بزرگی در تحکیم رشته مهندسی پزشکی و صنعت تجهیزات پزشکی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۳:۵۱ ۳۰ تير ۱۳۹۹
اگر داروهای خاص خارجی و داروهای خاص ایرانی وارد کشور نکنید مجبور میشیم با حمله سایبری تمام تاسیسات و شرکت ها کارخانه ها وغیره رو حمله سایبری کنیم ترامپ به زودی این کار را خواهد کرد