رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۴۶ هزار مازندرانی در حوزه فرش و قالی دستباف مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، فرش ایرانی را یکی از مهمترین اقلام صادرات غیر نفتی اعلام کرد و گفت: ۴۶ هزار مازندرانی کارت بافندگی دارند و مشغول فعالیت هستند.

او افزود: ۴ مجتمع قالیبافی در مازندران وجود دارد که در تلاش هستیم تا با تقویت بازار‌های قدیمی به بازار‌های جدید ورود پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش فعالان فرش دستباف مازندران را یکی از راهکار‌های توسعه این صنعت کهن دستی اعلام کرد و ادامه داد: ۷۰۰۰ نفر ساعت کلاس فرش بافی، طراحی و رنگرزی در استان برگزار شده است.

قوانلو به پیگیری‌های انجام شده در خصوص ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت اشاره کرد و گفت: ایجاد سایت فروشگاهی، بازارچه دائمی فرش دستباف، استفاده از ظرفیت هتل‌ها و اماکن گردشگری در خصوص عرضه و نمایش فرش دستباف، ایجاد فروشگاه مجازی برای عرضه تولیدات فرش دستباف استان و اختصاص فضای نمایشگاهی مرتبط با فرش در نمایشگاه‌های تخصصی بصورت رایگان از برنامه‌های امسال این سازمان برای معرفی فرش دستباف است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار