سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف گفت: با طراحی سه بعدی بنا‌های تاریخی این بندر، زمینه بازدید مجازی از آن‌ها فراهم می‌شود.

طراحی سه بعدی بنا‌های تاریخی سیراف

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مهدی آذریان سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف بیان کرد: طراحی سه بعدی بنا‌های تاریخی این بندر آغاز شده و تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

او افزود: ما در این طرح دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال می‌کنیم که در مرحله اول با هدف درک و تصور بهتر گردشگر از بازدید میدانی است و در آینده نیز به دنبال فراهم کردن زمینه بازدید مجازی از آثار تاریخی بندر سیراف هستیم.


بیشتر بخوانید


سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف ادامه داد: در کنار بازدید مجازی آثار تاریخی سیراف که در آینده رخ می‌دهد، بازدید‌های حضوری هم می‌تواند با این ظرفیت به شکل الکترونیک طراحی شود.

آذریان گفت: این کار با همکاری دوستداران میراث فرهنگی انجام می‌گیرد و تا کنون طراحی چهار اثر گمرک بنگسار، مسجد جامع، خانه‌های اعیانی و کوره سفال پزی انجام گرفته است.

او بیان کرد: بندر تاریخی سیراف در قدیم یکی از بندرهای شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی بوده است و ۲۳ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد.

بندر سیراف در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد و جزء شهرستان کنگان است.

قرار گرفتن این شهر میان کوه و دریا جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

سیراف به گواه مورخان در عصر ساسانی ایجاد شد و در قرن‌های سوم و چهارم هجری از نظر قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی مهمترین بندر ایران در خلیج فارس بوده است.

بر اثر زلزله هولناک سال ۳۶۶ هجری قمری شهر پرشکوه سیراف به کلی ویران شد و مردمانش در دل خاک مدفون شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.