معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر همه کشور در وضعیت سفید باشد کلاس‌ها حضوری است، اما اگر وضعیت زرد باشد ۵۰ درصد کلاس‌ها حضوری و ۵۰ درصد هم مجازی تشکیل می‌شود.

محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاپور محمد زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور امروز در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر با موضوع بازگشایی مدارس گفت: سال تحصیلی جدید به علت شیوع ویروس کرونا متفاوت از دیگر سال‌ها برگزار می‌شود و مدارس به جای اول مهر از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد.

او افزود: در سال تحصیلی گذشته تجربه گرانبهایی در زمینه آموزش مجازی و شبکه ملی دانش آموزی (شاد) کسب کردیم که از آن برای سال تحصیلی جدید استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از معلمان عرصه تعلیم و تربیت برای تدریس پنج ماهه درشرایط کرونایی، عنوان کرد: فعالیت معلمان در تدریس مجازی بیشتر از آموزش حضوری بود.

وضعیت برگزاری کلاس‌های درس

محمدزاده گفت: درصورتی که همه کشور در وضعیت سفید باشد کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود، اما اگر وضعیت زرد باشد ۵۰ درصد کلاس‌ها حضوری به صورت زوج و فرد، و ۵۰ درصد هم مجازی تشکیل می‌شود، و در وضعیت قرمز تمام کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود.

او بیان کرد: زمانی که کلاس‌ها حضوری باشد کلاس‌ها ۷۵ تا ۹۰ دقیقه‌ای است و در صورت تشکیل کلاس‌های مجازی، برای دانش آموزان پایه اول ۲۵ دقیقه‌ای، برای پایه دوم تا ششم ۳۰ دقیقه‌ای و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۳۵ دقیقه‌ای است.

میانگین باسوادی در کشور به ۹۶ درصد رسید

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در زمینه چهار دهه فعالیت این نهاد هم گفت: بر اساس سرشماری سال ۵۵، افزون بر ۵۲ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور بیسواد بودند یعنی از هر صد نفر تنها ۴۸ نفر باسواد بودند، اما بر اساس آمار سال ۹۵، میانگین باسوادی در کشور ۹۴/۷ درصد است که با اطمینان می‌توان گفت تا پایان سال ۹۸ میانگین باسوادی در کشور به ۹۶ درصد رسیده است.

محمدزاده عنوان کرد: نهضت تنها وظیفه اش باسواد کردن بیسوادان نیست بلکه باید افراد کم سواد را نیز آموزش دهد تا به تثبیت و تحکیم برسند پس ۵۰ درصد فعالیت‌ها باسواد کردن و ۵۰ درصد تحکیم و تثبیت آموزش‌ها در کم سوادان است.

او تاکید کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که همچنان بیسواد داشته باشد به همین علت برنامه آتی ما آموزش بزرگسالان است. قصد داریم از ظرفیت معلمان رسمی برای آموزش‌ها بهره‌مند شویم و پوشش تحصیلی را به صد درصد برسانیم و بیسوادی را ریشه کن کنیم.

حفظ سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: اگرچه آموزش برای ما مهم است اما حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط کنونی خط قرمز ماست؛ بنابراین باید دانش آموزان با کمترین آسیب در سال جدید، تحصیل کنند و خانواده‌ها و دانش آموزان دغدغه‌ای نداشته باشند.

علیمراد کرمی با اشاره به اینکه ۲۴۳ هزار دانش آموز وبیش از ۱۴ هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند، افزود: در صورت اجازه ستادملی و استانی مبارزه با کرونا، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او از تدوین کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: باید بر ظرفیت درونی آموزش و پرورش تکیه کنیم، زیرا هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش تا این اندازه ظرفیت ندارد. مهم‌ترین ظرفیت ما نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، با بیان اینکه تاکنون ۹۶ درصد دانش آموزان استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند، افزود: تاکید وزارت بر استفاده از سامانه شاد برای آموزش دانش آموزان است که البته تولید محتوا باید آسان، کوتاه و متنوع باشد.

شبکه شتاب ابتکار بوشهر برای آموزش مجازی

کرمی عنوان کرد: شبکه تلویزیونی اینترنتی شتاب یکی از ابداعات آموزشی در بدو شیوع کرونا در استان بوشهر بود.

معاون توسعه اداره کل آموزش و پرورش هم در این نشست گفت: با مشارکت ۳۰۰ نفر از همکاران در گروه‌های آموزشی شبکه‌ای به نام شتاب را ایجاد کردیم آن هم در شرایطی که هیچ اسمی از سامانه شاد نبود به گونه‌ای که ۹۵۰ کلیپ آموزشی برای مقطع متوسطه دوم تولید شد که در کشور سرآمد بود.

بدالرضا بندری افزود: در مدت دوماهه‌، ۱۹۱ هزار بار از این شبکه استفاده شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.