مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا کسب و کار‌های حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی بیشترین آسیب را متحمل شده است، گفت: تاکنون تسهیلاتی براساس دستورالعمل‌های ارسالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به آن ها اعطا شده است.

او با اشاره به اینکه از ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی، تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است، افزود: در روند پرداخت تسهیلات بیش از ۲۷ میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و بیش از ۵۲ میلیارد ریال به حوزه گردشگری تعلق گرفته است.

فعالی با بیان اینکه در حال حاضر برای دریافت تسهیلات کرونا ۷۷۵ پرونده با اشتغال‌زایی هزار و ۱۷۲ نفر تشکیل شده است، بیان کرد: از این تعداد، ۲۸۱ پرونده مربوط به گردشگری و ۴۸۴ پرونده مربوط به صنایع‌دستی است.

او با اشاره به اینکه تسهیلات کرونا به تمام کسب و کار‌های گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: تاسیسات گردشگری می‌توانند از حداقل ۱۶۰ میلیون ریال تا ۹ میلیارد ریال وام بانکی با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود ۶ ماه بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی استان کرمان بیان داشت: تمامی تاسیسات و فعالان گردشگری می‌توانند به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و از قسمت مخصوص تسهیلات گردشگری در خواست خود را ثبت کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار