رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت : خروج از وضعیت قرمز پس از ورود به آن، دو هفته طول می‌کشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش بیماران بستری گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته براساس تست‌های قطعی تعداد افراد مبتلا، ۴۵ نفر اعلام شده است.

او تعداد بیماران ترخیصی استان در مدت مذکور را ۳۲۰ نفر اعلام و گفت : در حال حاضر ۳۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۱ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ۳۹۱ نفر از هم‌استانی‌ها از زمان شیوع کرونا تا ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده و در این مدت ۸ هزار و ۶۴۷ نفر بدین منظور در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

او با اشاره به تشریح عملکرد‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا، ادامه داد: در یک اقدام مبتکرانه بیماران مبتلا به بیماری کرونا را در بیمارستان استان تقسیم کرده‌ایم، این امر باعث شده بر کیفیت خدمات ارائه شده افزوده و از حجم خستگی کارکنان یک بیمارستان خاص کاسته شود.

مرادی در تشریح وضعیت قرمز استان، گفت: اگر در استان کرمانشاه بیش از سه دهم درصد مبتلا داشته باشیم یعنی به ازای ۲ میلیون نفر جمعیت استان بیش از ۶۰ نفر مبتلا باشند وضعیت قرمز خواهد شد و خروج از این وضعیت پس از ورود به آن، دو هفته طول می‌کشد.

او افزود: در مردادماه و شهریورماه چندین رویداد داریم که ممکن است با افزایش مبتلایان مواجه شویم و باید برای این مراسمات پروتکل‌های لازم طراحی و تدوین شود.

مرادی با درخواست از استاندار، ادامه داد: توزیع ماسک بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است با توجه به حجم فعالیت‌های محول شده در این مجموعه خواهش می‌کنم این مصوبه برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واگذار شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.