اوحدی از تمرکز بنیاد شهید در تفاهم نامه جدید بنیاد شهید و وزارت صمت به ۲ ماده قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضا تفاهم نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز ۲۸ تیرماه با حضور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک تفاهم نامه بسیار مهم بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت به امضا رسید که ۱۰ ماده و ۲۴ بند است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نگاه ما در این تفاهم نامه بیشتر به ۲ ماده قانونی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران متمرکز شده است.

او با اشاره به این ۲ ماده قانونی گفت: در بحث ماده ۴۵ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که موضوع تامین خودرو جانبازان و آزادگان نیازمند است، سال‌ها غفلت شده بود.

اوحدی بیان کرد: ماده دیگر، ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هست که بحث اشتغال ایثارگران در آن مطرح است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در ماده ۲۱ تصریح شده دستگاه‌هایی که به هر شکلی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، موظف هستند ۲۵ درصد از ظرفیت سهمیه استخدامی خود را از جامعه هدف ایثارگران استخدام کنند.

او ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه کارگروه مشترکی تشکیل میشود وقرار شد مفاد تفاهم نامه به همه دستگاه‌ها و استانداران ابلاغ شود.

اوحدی بیان کرد: با همکاری وزارت صمت زمینه آموزش جامعه ایثارگری برای حضور فعال‌تر در عرصه‌های تولیدی و صنعتی انشالله فراهم خواهد می شود.

بیشتر بخوانید

۴ محور اساسی تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت

ایجاد ۳ کارگروه ویژه مسکن، اشتغال و درمان در بنیاد شهید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۲۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام عرض ادب
آیا تبدیل وضعیت ایثارگران شامل حال نیروهای شرکتی ایران خودرو می‌شود
ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۲۰:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام جانباز و آزاده هستم فاقد مسکن مستاجر هستم اجاره خانه و تهیه جهیزیه کمر م را شکست جناب اوحدی برای ایثارگران بی خانه به کدام سایت باید مراجعه کنم
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
حمید بهوندی
۱۶:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از اینکه شما و همه کارکنان برای قانونی شدن حقوق ایثارگران زحمت می کشید تشکر میکنم.
آخرین اخبار