معاون وزیر خارجه آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا آینده طرح «معامله قرن» را بخاطر اقدامات یکجانبه خود به مخاطره نیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به مخاطره افتادن طرح موسوم به معامله قرن به دلیل اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

دیوید شنکر با اشاره به اختلافات سیاسی داخلی در اراضی اشغالی بر سر طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری گفت آن‌ها چشم انداز طرح معامله قرن را در نظر نمی‌گیرند. این مقام بلندپایه آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد واشنگتن از بنیامین نتانیاهو می‌خواهد تا چشم انداز تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی را همزمان با تلاش برای الحاق کرانه باختری، زنده نگه دارد. شنکر افزود: به همین علت از آن‌ها می‌خواهیم که با اقدامات خود مانع اجرای طرح صلح خاورمیانه نشوند.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اذعان بر مخالفت‌ها با طرح رژیم صهیونیستی در خصوص گسترش حاکمیت غیر قانونی خود بر کرانه باختری یادآور شد نخست وزیر رژیم صهیوینستی از پیامد‌ها و مخالفت‌های گسترده با این طرح مطلع است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از مدت‌ها پیش وعده اجرایی کردن طرح الحاق کرانه باختری در اول ژوئیه را مطرح کرده بود با گذشت ۱۷ روز از موعد همچنان در پیشبرد طرح اشغالگرانه خود ناکام مانده است. رسانه‌های صهیونیست از جمله هاآرتص دلیل بنیامین نتانیاهو برای راه انداختن کمپین اجرای طرح الحاق را تلاش برای انحراف کانون توجهات از پرونده قطور رسوایی مالی خود دانست.

در طرح شوم دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اشغال صهیونیست‌ها درخواهد آمد، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته شده است. گروه‌های مقاومت نسبت به این طرح واکنش تندی نشان داده‌اند. تشکیلات خودگردان فلسطین هم تهدید کرده است از روزی که طرح الحاق کرانه باختری آغاز شود، دیگر به توافق‌های پیشین با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار