کشاورزان سخت کوش قاین، این روز‌ها در حال برداشت گندم دیم از مزارع طلایی خود هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، امسال به لطف باران‌های بهاری و رونق دیم کاری، تولید گندم هم افزایش یافته و کشاورزان به برکت سخاوت آسمان، مشغول برداشت دسترنج چندین ماهه خود هستند.

با افزایش بارندگی‌ها در بهار امسال، کشاورزان شهرستان قاین، زمین‌های بیشتری را زیر کشت گندم دیم بردند و حتی در برخی زمین‌ها برای اولین بار، گندم دیم کشت شد.

سالاری از گندم کاران موفق شهرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: امسال به برکت باران‌های بهاری، ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را زیر کشت گندم دیم برده و خدا را به خاطر، برداشت محصول چند برابر شکر گذار است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کشاورزان قاینی هم می‌گوید: ۳۰ سال است که در این شهرستان برداشت گندم دیم به این وسعت وجود نداشته و هر روز از ساعت ۴ صبح تا غروب ۱۲ تن گندم برداشت می کند.

قاین، قطب تولید گندم خراسان جنوبی

امسال ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قاین، زیر کشت گندم دیم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن گندم دیم از این مزارع برداشت شود.

سجادی مدیر جهاد کشاورزی قاین، بیان کرد: این شهرستان با ۸ هزار و ۱۹۰ هکتار سطح زیر کشت، بزرگترین تولید کننده غلات در خراسان جنوبی است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.

افزود: تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و روانه مراکز خرید شهرستان قاین شده است.

بمی، روشن، سرخ گندم و پیشگام از ارقام گندم‌های تولیدی شهرستان قاین است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار