براهویی گفت: ۳۶۵ خانه ورزش روستایی از سال ۹۴ تاکنون در این استان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به منظور گسترش فضای ورزشی تجهیز شدند.

محمدامیر براهویی رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

او میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در استان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

اوادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است.

براهویی گفت: ۱۵ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان امسال تجهیز شدند که با این اقدام با توجه به نیاز منطقه با قوت تداوم دارد.

او تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید است که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای این استان می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار