رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان از زمینه سازی برای اشتغال یکهزار نفر در فولاد اندیمشک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حسین نظری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: در زمینه فولاد مجوز تولید یک میلیون تن برای اندیمشک صادر شد که زمینه ایجاد یک هزار فرصت اشتغال را ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه در ۴ سال گذشته مجوز‌هایی در حوزه پتروشیمی و فولاد  اندیمشک صادر شد افزود: بندر خشک این شهرستان یک فرصت برای افزایش امکان صادرات و واردات محموله‌های کانتینری است و پس از ایجاد بندر خشک، سهم خوزستان در حوزه ترخیص این محموله‌ها افزایش چشم‌گیر خواهد داشت.

نظری بیان داشت: سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی مناسب است و ۲ سردخانه ۲۰۰ تنی در حال اجرای عملیات عمرانی است و ۲ سردخانه ۱۰۰ و ۲۰۰ تنی نیز در اندیمشک در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان اینکه زمینه مناسب برای توسعه صنعتی فراهم گردید، تصریح کرد: امروز در دنیا حمل محموله‌های کانتینری از موارد ضروری و مهم در بنادر محسوب می‌شود که در بندر امام خمینی (ره)  با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم.

لزوم برطرف کردن موانع کارخانه سیمان اندیمشک

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: موانع کارخانه سیمان این شهرستان که با ۵۰ درصد پیشرفت، روند عمرانی  آن متوقف شده است باید برطرف و تکمیل شود.

او با بیان اینکه چند کارگروه در اندیمشک برای تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری، رفع موانع و ارائه پیشنهاد راه‌کار‌های فنی و اجرایی تشکیل شد افزود: از دیرباز مردم اندیمشک در حوزه کشاورزی فعال هستند و سهم آن‌ها در حوزه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به واسطه خاک مناسب و سد‌های دز، کرخه و بالارود باید افزایش پیدا کند.

حسنوند بیان داشت: نباید مشکلی در حوزه تأمین آب برای فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی داشته باشیم، اما پروژه شیلات متوقف است و ضرورت دارد، پیگیری لازم برای راه‌اندازی پروژه شیلات انجام و زمینه اشتغال ۱۲۰ فرصت اشتغال فراهم شود.

 نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح و برنامه‌ریزی لازم در موضوع پرورش ماهی در قفس در اندیمشک برای مقابله با بیکاری و جهش تولید مدنظر قرار گیرد و مشکلات در این حوزه با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار رفع شود.

این مقام مسئول گفت: طراحی بندر خشک اندیمشک، کلیه موضوعات در صنعت و تجارت را به عنوان یک دغدغه مهم در تجارت را مرتفع و در حوزه، دپو، صادرات، واردات و ثبت کالا و سفارش نیز کمک شایان خواهد کرد.

حسنوند اظهار داشت: ۵ هزار هکتار تحت عنوان شهرک معدنی زیر نظر متولی مشخص و با نظارت صحیح برای ایجاد فرصت برابر برای جوانان اندیمشک در این حوزه فراهم شود و  در حوزه بازار، اصناف و مشاغل خانگی حمایت‌ها افزایش یابد و یک هزار خروجی فرصت مشاغل خانگی در اندیمشک ایجاد شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.