دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف منظم کاهو می‌تواند تراکم استخوان‌ها را تقویت و از پوکی استخوان پیشگیری کند.

باخوردن کاهو از پوکی استخوان در امان باشید/ از خواص بی نظیر این میوه سبز بیشتر بدانیمزهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: کاهو حاوی ویتامین k است، این ویتامین به خاطر استخوان سازی معروف است و مصرف منظم کاهو می‌تواند تراکم استخوان‌ها را تقویت و از پوکی استخوان پیشگیری کند.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: کاهو دارای دو تقویت کننده سیستم ایمنی یعنی ویتامین‌های A و C است، ویتامین A به تنظیم ژن‌های مرتبط با علائم خودایمنی کمک می‌کند و ویتامین C با کاهش التهاب و کمک به بهبود سلامت گوارش از سیستم ایمنی نیز محافظت می‌کند.

احدی گفت: کاهو منبع آنتی اکسیدان‌های نظیر ویتامین A و C است.

او افزود: این سبزی به خروج مواد شیمیایی مضر از بدن کمک و از هرگونه آسیب رادیکالی پیشگیری می‌کند و مصرف منظم ان می‌تواند موجب کاهش التهاب شود.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: کاهو حاوی آب و مواد معدنی است که به هضم آسان کمک می‌کند و دارای فیبر است که موجب بهبود هضم شده و سموم را از بدن دفع می‌کند.

احدی افزود: مواد مغذی نظیر ویتامین A، C و کاروتنوئید‌ها در کاهو وجود دارند از این‌رو برای مقابله با اختلالات چشمی مفید است.

او با اشاره به این‌که کاهو منبع اسیدفولیک است، گفت: داخل کاهو باکتری، انگل ها وجود دارد که باید کامل ضدعفونی و شست وشو شود.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.