مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های تابستانی و وقوع روان آب در برخی شهر‌های شمالی استان اصفهان خسارتی نداشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از روز سه‌شنبه ۲۴ تیر تاکنون ناپایداری‌های جوی را در سطح استان اصفهان شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: این ناپایداری‌ها روز چهارشنبه و امروز با افزایش ابر و بارش رگبار‌های تابستانی در شهرستان‌های نائین و اردستان همراه بوده است که خوشبختانه خسارت نداشت، زیرا ماهیت باران تابستانی مانند پاییز طولانی مدت نیست و بارندگی امروز نیز مقطعی بود.

او همچنین به گرد و غبار روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت: منشأ این پدیده بیابان‌های جنوب سمنان و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در کویر انارک نائین بوده است که بر اثر وزش باد از سمت شمال شرق کشور رسوبات خشک شده ناشی از بارش‌ها و روان آب‌های بهار امسال خیزش کرد و حتی مناطق مرکزی استان را نیز فراگرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اثر گرد و غبار در روز‌های گذشته هوای برخی مناطق به ویژه کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم قرار گرفت، اما شدت آلودگی هوا مانند ۱۲ تیرماه نبود، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر خیزش دوباره گرد و خاک از روز سه شنبه- ۲۴ تیر- تدابیری را برای جلوگیری و کاهش شدت آلودگی هوا اتخاذ کرد از این رو همه فعالیت‌های ساختمانی و کوره‌های گچ و آجر را تعطیل شدند.

شیشه فروش به شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس مانند سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان توصیه کرد که در شرایط هوای ناسالم و با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی به هنگام خروج از منزل و تردد در سطح شهر حتماً از ماسک استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار