رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

استانداردسازی و کاهش قیمت خودرو‌های تولید ایران در دستور کار است

بیات گفت: با اجرایی شدن استانداردسازی و کاهش قیمت خودرو‌های تولید ایران،تیراژ تولید خودرو افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر بیات رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بعدازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از یک شرکت خودروسازی در سمنان با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در تمام بخش‌ها تأثیرگذار است و در این شرایط باید به دنبال توانمندسازی واحد‌های تولیدی داخل کشور باشیم، اظهار کرد: استانداردسازی و کاهش قیمت خودرو‌های تولید ایران در دستور کار است و این هدف با ایجاد پلتفرم مشترک بین شرکت‌های خودروسازی ایران محقق می‌شود.

بیات با تأکید بر اینکه دولت به ‌شدت مسیر‌های دور زدن این تحریم‌ها و ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه به کشور را دنبال می‌کند،تصریح کرد: افزایش میزان تولید خودرو ساخت داخل به‌ویژه اتوبوس در سال جاری در دستور کار است.

معاون وزیر صمت در ادامه با تأکید بر اینکه فقدان پلتفرم مشترک به‌ویژه در حوزه خودرو‌های تجاری مشهود است، یادآور شد: با تحقق این امر زمینه کاهش بهای تمام‌شده برای ساخت خودرو فراهم می‌شود و به ‌تبع آن شمار تولید در کشور افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ایجاد رقابت با شرکت‌های خودروسازی خارجی را هدف اصلی این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با استانداردسازی خودرو‌های تولیدی ایران زمینه سودآوری برای دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده فراهم می‌شود.

انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.