مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۶ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن تریاک در خاش

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف یک تن تریاک در شهرستان خاش خبر داد.

سردار"محمد قنبری  گفت: با کسب خبری مبنی بر جابجایی محموله سنگین مواد افیونی توسط قاچاقچیان مسلح از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان خاش موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی شهرستان شهرستان خاش در این عملیات که با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همراه بود با یک سری کار گسترده میدانی روز گذشته محل دپو محموله مواد مخدر را در یکی از روستا‌های مرزی این شهرستان شناسایی و تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های لازم قضائی تکاوران پلیس با محاصره محل در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند و ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی در بازرسی از محل یک تن تریاک کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به ادامه تحقیقات برای دیگر اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر خاطر نشان کرد: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب پلیس در شناسایی باند‌های قاچاق، سوداگران مرگ در امان نخواهند بود؛ چراکه چشمان تیز بین پلیس، هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است.

عامل قتل ۲ برادر کوهدشتی پس از ۱۵ ماه فرار به دام افتاد

با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان عامل قتل ۲ برادر کوهدشتی پس از ۱۵ ماه فرار به دام افتاد.

سرهنگ"غلامرضا نورا "فرمانده انتظامی شهرستان دلگان گفت: با دریافت نیابت قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهر ستان کوهدشت استان لرستان مبنی بر متواری شدن قاتل فراری در شهرستان دلگان تیمی از پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی این پرونده قضائی مشخص شد بیست و هفتم فروردین ماه سال گذشته ۲ برادر در یکی از روستا‌های حاشیه شهر کوهدشت بر اختلافات ملکی و کشت و کار در مزرعه با ۲ برادر درگیر می‌شوند.

در این ماجرا پس از مجروح شدن برادر قاتل با اسلحه کلاش طرف مقابل، متهم اسحله کلاش آن‌ها قاپیده و آن‌ها را به رگبار بسته و از آن مدت در شهر‌های مختلف کشور متواری بوده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان با یک سری تحقیقات گسترده میدانی متهم ۲۷ ساله را که به عنوان فروشنده در یک مغازه موبایل فروشی در خیابان امام خمینی (ره) این شهر مخفیانه مشغول به کار بود شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ نورا تصریح کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

دستگیری ۴ عضو یک باند زورگیری در کمتر از ۶ ساعت

با هوشیاری و سرعت عمل ماموران انتظامی شهرستان زاهدان ۴ عضو یک باند حرفه‌ای زورگیری کمتر از ۶ ساعت از آخرین سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری"فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: ساعت پایانی شب گذشته در پی گزارش سرقت به عنف تلفن همراه و وجوه نقد یک شهروند زاهدانی توسط سرنشینان یک دستگاه سواری پراید موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: پس از بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد ۴ جوان با تهدید چاقو و اسپری فلفل، تلفن همراه و وجوه نقد او را زورگیری و به سرعت از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: با بدست آمدن مشخصات ظاهری سارقان زورگیر موضوع در دستور کار تیم‌های عملیاتی قرار گرفت تا اینکه حوالی ساعت ۳ بامداد ماموران ایستگاه بازرسی شهید "غفاری" سارقان را هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زاهدان –خاش" شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با اشاره به کشف ۲ تیغه چاقو، یک عدد اسپری فلفل، یک عدد باطوم از خودرو متهمان خاطر نشان کرد: تحقیقات از آنان با هماهنگی مقام قضائی برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.

کشف بیش از ۳ تن شیرخشک قاچاق در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف بیش از ۳ تن شیرخشک قاچاق در بازرسی از یک دفتر باربری خبر داد.

سرهنگ"حمیدرضا اکبری  گفت: با کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی شیرخشک قاچاق در یکی از باربری‌های سطح شهر زاهدان، موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری ۱۳ شیرآباد قرار گرفت.

او  افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۳ با کنترل نامحسوس محل پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از انبار این دفتر باربری تعداد ۱۲۳ کیسه ۲۵ کیلویی شیر خشک قاچاق جمعاً به میزان ۳ تن و ۷۵ کیلوگرم کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: ارزش شیرخشک‌های قاچاق برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک یک میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی انبار پلمب و فرد متخلف با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات معرفی شد.

۱۳۰ واحد صنفی در ایرانشهر پلمب شد

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: ۱۳۰واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون توسط کارشناسان بهداشت پلمب شد.

مهدی صدرایی نسب  اظهارداشت: این مکان‌های کسب شامل آرایشگاه، چایخانه، نمایشگاه اتومبیل، سمساری، خرازی، اغذیه فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بوده است.

او  بیان کرد: این واحد‌های صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و توجه نکردن به ساعت کاری (۹ تا ۱۸) پلمب شدند.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه‌روزی از مراکز تهیه و توزیع بازدید و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او  با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که امکان دارد از اجتماع‌های گروهی همچون برگزاری عروسی و دورهمی‌ها خودداری کنند، افزود: تردد غیرضروری از مناطق پاک به شهر‌ها و روستا‌های شهرستان و برعکس می‌تواند موجب انتشار بیماری کرونا در نقاط پاک شود.

صدرایی اظهارداشت: با بازگشایی‌هایی که اخیرا انجام شده لازم است که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام صنوف رعایت شود.

دستگیری سارق لوازم داخل خودرو با ۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات و لوازم داخل خودرو با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  گفت: در وقوع ۲ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در شهر زابل پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

او  افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار که در همان محدوده زندگی می‌کرد مظنون شدند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد زیادی اموال مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: متهم ۳۴ ساله پس از انتقال به کلانتری در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۴ فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو در سطح شهر زابل اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از دارندگان وسایل نقلیه خواست خودروی خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند تا شاهد کاهش سرقت‌های خودرو و لوازم آن باشیم.

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان یک سارق حرفه‌ای منزل در شهر زاهدان دستگیر و ۵ میلیارد اموال مسروقه کشف شد.
سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت منزل در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارق در نبود صاحبخانه شبانه با نفوذ به منازل و آپارتمان‌های فاقد تجهزات ایمنی اموال با ارزش شامل طلا و جواهرات و وجوه نقد را سرقت کرده است.

سردار قنبری بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی سرقت‌ها و سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده‌ای را آغاز و سرانجام با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی سارق را که فردی سابقه دار و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضائی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گفت: متهم جوان که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در چندین مرحله بازجوئی‌های علمی پلیس و مواجهه با با ادله و مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت طلا و جواهرات و دیگر اشیاء با ارزش از منازل شهر زاهدان به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

او  عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مالخر اموال مسروقه شناسایی و تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی او را با هماهنگی قضائی در اقدامی ضربتی در خیابان حافظ شهر زاهدان دستگیر بخشی از اموال مسروقه را کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: ۲ متهم این پرونده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار