لودریان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود بر حمایت پاریس از بغداد در مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الاخباریه، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود در بغداد، از تداوم ایفای نقش فرانسه در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

او اعلام کرد: با طرف فرانسوی اوضاع منطقه‌ای و تنشی که منطقه با آن مواجه است و همچنین پرونده زندانیان داعش در عراق را بررسی کردیم.

وزیر خارجه عراق در ادامه افزود: سفر لودریان به بغداد در سایه چالش‌های امنیتی و اقتصادی انجام شد که عراق با آن رو به رو است.

فؤاد حسین همچنین گفت: نقش شرکت‌های فرانسوی و روابط نظامی و امنیتی را مورد بررسی قرار دادیم.

در مقابل، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از بازگشت داعش در عراق وجود دارد و نباید در برخورد با این موضوع سستی صورت بگیرد.

او تاکید کرد: سفرم به بغداد با هدف حمایت از دولت عراق در رویارویی با چالش‌های پیش روی این کشور انجام شده است.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: تحقق حاکمیت عراق مسئله‌ای است که نمی‌توان در آن کوتاهی کرد و پاریس در بازسازی شهر‌های عراق سهیم خواهد بود.

ژان ایو لودریان همچنین گفت: فرانسه از نیرو‌های امنیتی عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند و ما در مقابل دشمن مشترک خود کوتاهی نخواهیم کرد. ما خواهان این هستیم که عراق نقش پیشگامانه خود در ایجاد توازن در خاورمیانه را به دست بیاورد.

وزیر خارجه فرانسه امروز (پنج‌شنبه) در دیداری رسمی به عراق رفته و قرار است با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور نیز دیدار داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار