محمد اخلاقی گفت: طبق آخرین سرشماری نزدیک به ۷۲ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد اخلاقی مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان در جلسه بررسی مشکلات اشتغال، تأمین اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای گرمسار با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری نزدیک به ۷۲ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند گفت: ارتقای سطح کیفی خدمات و ارائه خدمات الکترونیکی به بیمه‌شدگان این سازمان در دستور کار است.

او با تأکید بر اینکه تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران استان سمنان در سال گذشته به ۳۹ هزار و ۲۱ پرونده رسیده است افزود: این میزان نسبت به سال ۹۷ بیش از شش درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اخلاقی بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۷ هزار و ۶۳۳ نفر  مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی در سراسر استان هستند ابراز کرد: ۱۶۵ هزار و ۳۳ نفر در استان بیمه‌شده تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند و از خدمات مراکز تحت پوشش این سازمان بهره می‌برند.

علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی جامعه هدف و اقدام به‌موقع و به هنگام در آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهدافی است که در برنامه‌های بهزیستی دنبال می‌شود گفت: ۲۶ هزار نفر در استان تحت حمایت اداره کل بهزیستی هستند.

او بابیان اینکه ۱۲ هزار نفر از این تعداد معلول هستند ابراز کرد: افزایش کابین‌های خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و افزایش ساعت کار خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در بحران شیوع کرونا است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.