علی اکبری گفت: ۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، با مرگ مبارزه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه با حضور در استودیو سلامت فارس، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان‌های سراسر استان فارس، در حال حاضر هزار و ۳۲ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۸۰ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به علت وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، ۱۹۰ هزار و ۹۱ تست شناسایی و تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های سراسر استان فارس انجام شده و تاکنون ۲۴ هزار ۷۹۶ نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که تعداد فوتی‌های فارس به عدد ۲۹۴ نفر افزایش یافته است.

علی اکبری تصریح کرد: در پی اقدامات درمانی مناسبی که در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است، تاکنون ۲۰ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود یافته و از ایزوله خانگی خارج یا از بیمارستان مرخص شده اند.

او، از مردم استان خواست فاصله فیزیکی و اقدامات جدی ایمنی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، و از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند تا با مشارکت همگانی و تلاش مجموعه سلامت بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار