وزارت خارجه‌ افغانستان در بیانیه ای حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر را محکوم کرد و از دولت پاکستان خواست که از چنین اقداماتی خودداری کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه‌ افغانستان در بیانیه ای حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولایت کنر را محکوم کرد و از دولت پاکستان خواست که از چنین اقداماتی خودداری کند.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که ادامه این حملات از سوی نظامیان پاکستانی برای حکومت افغانستان غیر قابل قبول است و می‌تواند باعث تنش بین دو کشور شود.

این بیانیه افزوده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وظیفه دارند که از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور‌شان دفاع کنند.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۲۵ سرطان/ تیر در نتیجه‌ پرتاب راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی سرکانی و شهر اسدآباد، مرکز ولایت کنر، چهار غیر نظامی کشته و ۹ غیر نظامی دیگر زخمی شدند. برخی منابع گزارش دادند که در این حمله ۹ غیر نظامی کشته و پنج نفر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ مقام‌های محلی در کنر، ارتش پاکستان با تحرکات غیر قانونی در نقاط صفر مرزی در ولسوالی سرکانی، به مناطق غیر نظامی و پاسگاه‌های امنیتی نیز راکت پراکنی کرده‌اند.

پیش از این هم ولایات مرزی افغانستان، هدف حملات راکتی نظامیان پاکستان قرار گرفته است.‌

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.