تحریم‌های آمریکا و کشور‌های عربی علیه افراد مرتبط با داعش!

آمریکا و شماری از کشور‌های عربی تحریم‌هایی را علیه برخی افراد و نهاد‌ها به ادعای ارتباط با داعش اعمال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این کشور به همراه شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس روز چهارشنبه ۶ فرد و نهاد را به اتهام آنچه ارتباط با داعش خوانده شده، تحریم کردند.

مرکز مبارزه با حمایت مالی از تروریسم (TFTC) که شامل کشور‌های بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود به همراه آمریکا این تحریم‌ها را اعمال کرده است. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است این مرکز سه نهاد و یک فرد را در ترکیه و سوریه در لیست سیاه قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده صرافی «الحرم»، «شرکت تواصل» و «صرافی الخادی» نقشی حیاتی را در انتقال دارایی‌هایی به منظور حمایت از ستیزه جویان داعش داشته و صد‌ها هزار دلار نقدینگی را به سران داعش تحویل داده اند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده «عبدالرحمن علی حسین الاحمد الراوی» که از سوی داعش در سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از مسئولان ارشد تسهیلات مالی برگزیده شده بود نیز در این لیست سیاه قرار گرفته است؛ همچنانکه طبق اعلام رویترز این فرد از سوی خزانه داری آمریکا تسهیلات مالی مهمی را به داعش در داخل و خارج از سوریه ارائه داده است.

مرکز مبارزه با حمایت مالی از تروریسم همچنین «سازمان رفاه اجتماعی نجات» مستقر در افغانستان را به همراه رئیس آن «سعید احمد حبیب خان» در لیست سیاه قرار داد و آن‌ها را به انجام اقدامات پوششی برای حمایت از گروهی وابسته به داعش در افغانستان که به نام «ولایت خراسان» نامیده می‌شود، متهم کرد.

گفتنی است تحریم‌های آمریکا و این کشور‌های عربی علیه حامیان داعش در حالی اعلام می‌شود که آمریکا و شماری از این کشور‌ها خود از حامیان جدی داعش در سوریه و عراق در سال‌های گذشته بوده اند. تا کنون گزارش‌های مختلفی منتشر شده که نشان از حمایت‌های آمریکا از تأسیس داعش و نیز ارائه حمایت‌های لازم از این گروه در سال‌های گذشته دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار