دستیار وزیر خارجه آمریکا از دیگر کشور‌ها خواست به انتخاب یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریا‌ها اعتراض کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیوید استیلول، دستیار وزیر خارجه آمریکا در دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه با اعلام این که اگر یک دادگاه بین‌المللی علیه کشوری رای دهد، آن کشور دیگر حق مشارکت در این دادگاه را ندارد، از دیگر کشور‌ها خواست به انتخاب یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریا‌ها اعتراض کنند.

این دیپلمات آمریکایی در جریان یک جلسه آنلاین به میزبانی اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی مدعی شد که به‌کارگیری یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریا‌ها به‌منزله به‌کار گرفتن یک آتش‌افروز جهت کمک به اداره آتش‌نشانی است.

استیلول اظهار داشت: همچون دادگاه داوری که در سال ۲۰۱۶ علیه پکن رای داد، دادگاه بین‌المللی هم ذیل کنوانسیون ملل متحد در خصوص حقوق دریا‌ها شکل گرفته است. انتخاب مقامی چینی برای این نهاد مثل استخدام یک آتش‌افروز برای کمک به اداره آتش‌نشانی است.

او از همه کشور‌هایی که در انتخابات آتی دادگاه بین‌المللی مشارکت می‌کنند خواست تا صلاحیت کاندیدای چین را ارزیابی کرده و به این موضوع توجه کنند که آیا یک قاضی چینی می‌تواند به اجرای قوانین بین‌المللی دریانوردی کمک کند یا مانع آن خواهد بود؟

انتخابات مزبور قرار است در ماه اوت یا سپتامبر برگزار شود و کاندیدای مدنظر چین تاکنون بی‌رقیب بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار