وزیرخارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای مدعی شد که واشنگتن با آنچه دخالت‌های ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا خوانده شده، مقابله می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مایک پمپئو در مصاحبه‌ای با شبکه هیل‌تی‌وی به سوالات متعددی پاسخ داد. وی در رابطه با مسائل مطرح شده پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا مدعی شد: «برخی از کشورها تلاش می‌کنند تا تأثیراتی بر انتخابات ما داشته باشند. مردم آمریکا مطمئن باشند که این کشور با هر گونه دخالت  از سوی چین، ایران، روسیه و کره شمالی مقابله می‌کند».

وی در خصوص نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان گفت که دونالد ترامپ بر خروج هرچه سریع‌تر نظامیان آمریکایی در راستای برقراری صلح بین همه مردم افغانستان، تاکید دارد. پمپئو افزود: «از روسیه می‌خواهیم تا در این‌باره به ما کمک کند».

مایک پامپئو در خصوص تنش‌های اخیر بین آمریکا و چین، گفت: «چین ظاهرا قصد دارد تا گفت‌وگو کند و به همکاری خود ادامه دهد اما رفتار آن‌ها در حوزه‌های مختلف مغایر این ادعاست». پمپئو افزود که واشنگتن تلاش می‌کند تا پکن را مجبور به تغییر رفتار کند. پمپئو همچنین مدعی شد که چین تهدیدی علیه تردد آزاد و امن در اقیانوس آرام است.

وزیرخارجه آمریکا بار دیگر چین را به مخفی‌کاری در رابطه با ویروس کرونا متهم کرد و گفت که ویروس کرونا، آزمایشگاهی است و  این که چین اجازه دسترسی به آزمایشگاه‌های خود را نمی‌دهد.پمپئو مدعی شد که جامعه جهانی اقدامی را ترتیب می‌دهند تا  چین بهای مخفی‌کاری خود درباره ویروس کرونا را بپردازد.

ادعای پامپئو در خصوص ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که پکن بارها از آمریکا خواسته تا درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود در حاشیه کشور چین توضیحاتی را ارائه دهد.

پمپئو در پایان موضوع کره‌ شمالی را مطرح کرد و گفت که واشنگتن، پکن، سئول و توکیو بر لزوم ادامه گفت‌‌وگوها با پیونگ‌یانگ تاکید دارند و آمریکا بر روی خلع سلاح اتمی کره‌ شمالی اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار