۶۱۲ روستا در استان چهارمحال و بختیاری از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب بهرامی سرپرست آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری، از تأمین آب آشامیدنی پایدار در هشت شهر و ۶۱۲ روستا در این استان خبر داد

او افزود: شهر‌هایی همچون کاج و دشتک از چشمه دزداران در فصول کم آبی و قسمتی از شهر سرخون در شهرستان اردل توسط این شرکت تامین آب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


بهرامی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ چلوان جهت تأمین آب آشامیدنی شهر سامان هم در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری قرار گرفته و روستای هوره از این شهرستان هم که به شهر تبدیل شده از سوی این شرکت تأمین آب می‌شود.

او ادامه داد: شهر‌های صمصامی و بازفت در شهرستان کوهرنگ و یانچشمه در شهرستان بن نیز از جمله شهر‌هایی هستند که از منابع آب متعلق به شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب می‌شوند.

بهرامی گفت: امسال به دلیل کمبود بارش به میزان ۳۶ درصد نسبت به پارسال و هم چنین افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب به واسطه گرمای هوا وهم چنین افزایش مصرف آب از سوی مشترکین به واسطه بیماری کرونا، از همه مردم عزیز تقاضامندیم با مدیریت مصرف آب در مصرف آب صرفه جویی کنند.

او درصد بهره مندی روستاییان از آب آشامیدنی سالم را ۷۸ درصد اعلام کرد و افزود: این درصد دسترسی از میانگین دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی سالم در کشور بالا‌تر است.

بهرامی اضافه کرد: آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری به ۳۱۷ هزار نفر خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار