سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش کرمان گفت: در بحث ورزش همگانی هزار و ۵۰۰ رویداد برای بانوان برگزار شده که ۱۹۴ برنامه در بخش ورزش روستایی و ۱۲۳ برنامه برای گروه‌های خاص بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عذرا ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست هم‌اندیشی کارگروه تخصصی ورزش بانوان استان کرمان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور پاریزی مدیرکل، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و اعضا در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به بیان گزارشی از عملکرد ورزش بانوان استان در سال ۹۸ پرداخت و گفت: در مجموع در حوزه ورزش قهرمانی، ۱۳ ورزشکار عضو تیم ملی و یک کسب سهمیه پارالمپیک به همت زهرا نعمتی را طی سال ۹۸ شاهد بودیم.

او ابراز امیدواری کرد: طی سال جدید بتوانیم فرصت‌های بیشتری را برای وزش استان کرمان پیش بیاوریم.

ریاحی با اعلام اینکه ۴۵ دعوت شده به اردوی تیم ملی و حضور ۴۳ تیم در لیگ‌های کشوری را داشتیم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که استان دارد، از مسئولان خواهش می‌کنیم، تلاش کنند، باشگاه‌های ورزشی بیتشری روی بحث ورش بانوان سرمایه گذاری کنند تا بانوان بیشتر بتوانند در لیگ‌های کشوری خود را نشان دهند.

او تصریح کرد: برای این کار می‌توان از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری آن‌ها در این بحث استفاده کرد.

ریاحی بیان داشت: در بحث ورزش همگانی هزار و ۵۰۰ رویداد برای بانوان اجرا شده است که ۱۹۴ برنامه در بخش ورزش روستایی و ۱۲۳ برنامه برای اقشار خاص (ناشنوایان، نابینایان، معلولان، گروه‌های خاص، بیماران خاص و ...) انجام شده است.

 

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در سال ۹۹ ورزش بانوان با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشترین فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرد و در این زمینه بسیار موفق عمل کرد.

ریاحی برگزاری ۵۰ مسابقه استانی در رشته‌های مختلف ورزشی را از جمله‌ی این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، در حال پیگیری برای برگزاری مسابقات بیشتری در فضای مجازی هستیم.

او تصریح کرد: در تمام برنامه ها، نیازمند حمایت و همراهی آقایان هستیم.

ریاحی بیان داشت: تلاش کرده ایم در برنامه ریزی‌های مربوط به ورزش بانوان، نگاهمان استانی باشد، در برنامه‌ها همه‌ی اقشار بانوان را ببینیم، طوری برنامه ریزی کنیم که هم افزایی دستگاه‌های اجرایی را در پی داشته باشد و موازی کاری‌ها را به حداقل برسانیم تا از ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ملی ارتقای تندرستی و نهضت زنان و خانواده که از سوی وزارت ورزش و جوانان به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها به عنوان متولی امر ورزش ابلاغ شده است، دارای ۶ آیتم ویژه است، که تلاش داریم با کمک دستگاه‌های عضو آن‌ها را عملیاتی کنیم.

ریاحی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به ورزش بانوان در ادارات توجه کنند، گفت: انجام ورزش صبحگاهی و افزایش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و بوستان‌های ویژه بانوان از سوی مسئولان ذیربط می‌تواند به این افزایش سطح سلامت بانوان کمک کند.

انتظار می‌رود بانوان را تشویق و ترغیب کنیم تا این کار انجام

او برگزاری جشنواره ورزش‌های همگانی را یکی از وظایف ذاتی اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و افزود: دستگاه‌های عضو می‌توانند برای مناسبت‌های مختلف برنامه داشته باشند و ما نیز همراهی می‌کنیم تا سطح سلامت کارمندان افزایش یابد.

او از برگزاری جشنواره اوقات فراغت بانوان شاغل و زنان خانوار در سراسر استان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ریاحی به توسعه ورزش روستایی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه جایگاه خوبی در بین استان‌های کشور داشته ایم و حتی در این خصوص دو کتاب بازی بومی و محلی تدوین و چاپ کرده ایم که مورد استفاده‌ی استان‌های کشور قرار گرفته است.

 

سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه هر ساله جشنواره‌ای در کشور برگزار می‌شود که باید یک بازی بومی محلی که فاکتورای آمادگی داشته باشد، معرفی شود، بیان داشت: استان کرمان سه سال متوالی در این جشنواره قهرمان شده که این موفقیت به همت شهرستان‌های نرماشیر، زرند و کوهبنان طی سه سال کسب شده است.

ریاحی با اشاره به راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی در روستا‌ها گفت: تلاش می‌کنیم بانوان بتوانند از این خانه‌ها بیشتر استفاده کنند، ولی نیاز به کار بیشتر در این حوزه است.

او پیشنهاد داد: یک برنامه ریزی برای گروه‌های خاص صورت گیرد و برای این کار از هیئت‌های ناشنوایان، بیماران خاص، نابینایان، معلولین و جانبازان کمک گرفته شود تا برای مناسبت‌های ویژه‌ی این قشر، برنامه‌های جامعی برگزار شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار