ترامپ اختیارات سیا را برای عملیات محرمانه علیه ایران بیشتر کرد

منابع آگاه دولت آمریکا مدعی شدند سازمان اطلاعات و جاسوسی این کشور با مجوز دونالد ترامپ از اختیارات بیشتری برای انجام عملیات محرمانه سایبری علیه ایران برخوردار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه یاهو نیوز در مطلبی به نقل از چند مقام سابق کاخ سفید مدعی شد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، از سال ۲۰۱۸ با دستور مستقیم دونالد ترامپ، اختیارات بیشتری را در خصوص انجام سلسله عملیات سری سایبری علیه ایران دریافت کرده است.

یاهو نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکا گزارش داد این مجوز محرمانه به سازمان جاسوسی آمریکا آزادی عمل بیشتری را برای اقدامات خود، هم از بُعد نوع عملیات سایبری و هم از نظر اهداف می‌دهد و محدودیت‌های پیشین را رفع می‌کند. این مجوز به سازمان سیا این اختیار را داده که در فضای مجازی به نحو آسان‌تری عملیات سری خود را انجام دهد. بدین ترتیب دستور ترامپ، سازمان سیا را از اخذ مجوز از کاخ سفید برای عملیات سایبری محرمانه خود معاف می‌کند.

بنا به نوشته یاهو نیوز، برخلاف مجوز‌های مشابه که بیشتر با تمرکز بر هدف یا نتیجه خاصی در بخش سیاست خارجی، از جمله جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای، صادر می‌شد، مجوز اعطا شده جدید از سوی ترامپ که  توسط سازمان سیاه تنظیم شد، به طور گسترده‌تری بر روی یک قابلیت خاص با عنوان «اقدام سری در فضای مجازی» متمرکز شده است.

یک مقام سابق دولت آمریکا در این باره گفت این مجوز به سیا اختیارات ویژه‌ای برای جنگ علیه تعداد محدودی از کشور‌های دشمن می‌دهد. این کشور‌ها شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی می‌شوند که نام آن‌ها مستقیما در سند مربوط به این مجوز ذکر شده است. با این حال این مجوز در مورد دیگر کشور‌ها نیز می‌تواند بکار رود.

بنا به نوشته یاهو نیوز اختیارات جدید سیا مربوط به دسترسی به اطلاعات از طریق هک کردن نیست. بلکه این مجوز مسیر را برای سازمان سیا به منظور انجام عملیات سایبری تهاجمی با هدف ایجاد اختلال، از جمله قطع شبکه برق یا به خطر انداختن یک عملیات اطلاعاتی هموار می‌کند.

یاهو نیوز در ادامه اختیارات جدید سازمان سیا برای عملیات سایبری را مشابه حملات سایبری واشنگتن و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۹ به برخی تاسیسات هسته‌ای ایران می‌داند.

اختیارات جدید، امکان آسیب رساندن سیا به زیرساخت‌های مهم از جمله نیروگاه‌های پتروشیمی و وارد شدن در عملیات هک و سرقت اطلاعاتی همانند عملیات هکر‌های روسی را  میسر می‌کند. همچنین سازمان سیا برای انجام عملیات مختل کننده علیه سازمان‌هایی که پیشتر مجاز نبود، از جمله بانک‌ها و موسسات مالی مختار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
چرا این چهار کشور ایران چین روسیه و کره شمالی یه سازمان مشترک نمی سازندکه در تقابل با سیا باشه ! این 4 کشور ظرفیت بالایی دارند و باید در چنین شرایطی متحد شوند.
آخرین اخبار