مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا کنون سه هزار واحد صنفی متخلف به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر کرمی مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال در راستای مقابله با ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ نفر بازرس در سطح استان کرمانشاه به بازرسی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در روز‌های تعطیل و غیر تعطیل پرداختند و در مجموع ۱۱۵ هزار مورد بازرسی انجام شده است.

او گفت : نتیجه بازرسی‌ها تشکیل پنج هزار فقره پرونده تخلف و ارجاع به مراجع قضائی بود که سه هزار فقره از آن‌ها منجر به تعطیلی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: علت این تعطیلی‌ها عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و دستکش بوده است.

کرمی گفت: به‌دنبال بازرسی‌های انجام شده در ابتدای ویروس کرونا استفاده از ماسک در بین صنوف کمتر از ۱۰ درصد بود، اما اکنون به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر استفاده از دستگاه کارت‌خوان در میان اصناف و مراکز فروشگاهی به ۸۵ درصد رسیده است و این با توجه به ارتباط دریافت وجه نقد و انتقال بیماری بسیار حائز اهمیت است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد متصدیان صنوف و مراکز فروشگاهی از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده دست و سطوح استفاده می‌کنند.

او افزود: اگرچه بر اساس تحقیقات تاکنون نتیجه‌ای حاکی از انتقال کرونا از طریق غذا حاصل نشده، اما بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با جدیت در دستور کار قرار دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.