حمایت اعتباری بیشتر از بخش فرهنگ و هنر

مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، خواستار حمایت اعتباری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از بخش فرهنگ و هنر شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تلاش‌های این اداره کل برای احصای مشکلات و موانع فرهنگ و هنر کرمانشاه گفت : ما با اصحاب فرهنگ و هنر همه شهرستان‌های استان نشست‌های جداگانه‌ای داشته ایم و برای برنامه ریزی بهتر، استان را به چهار حوزه اورامانات، غرب، شرق و مرکز تقسیم کرده ایم.

او توسعه فرهنگی را مقدم بر سایر توسعه‌ها دانست و گفت : تمرکز بر حوزه فرهنگ بسیاری از مشکلات حوزه‌های دیگر را کاهش می‌دهد چنانچه پیشرفت کشور‌هایی مانند ژاپن مرهون توجه ویژه به بخش فرهنگی است.

او به ظرفیت‌های متعدد فرهنگ و هنر استان اشاره و افزود: کرمانشاه رتبه دوم گرافیک کشور پس از تهران را دارد و حتی بعد از برگزاری موفق جشنواره هنر‌های مفهومی و گرافیک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد که کرمانشاه به صورت انحصاری پرچمدار گرافیک کشور شود.

 او ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی استان پس از شیوع کرونا و ممنوعیت اجتماعات هم تعطیل نشده بلکه شیوه آن تغییر کرده است به طوری که در جشنواره تئاتر مجازی استان در سال ۹۹ تاکنون ۲۴۰ اثر از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور به دبیرخانه ارسال شده که همه آن‌ها داوری می‌شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،گفت: پرفروش‌ترین نمایش تاریخ کشور با عنوان «سقراط» متعلق به یک کارگردان اهل اسلام آبادغرب است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.