موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از زیارت‌نامه‌های فولادی قدیمی حضرت رضا (ع) و کتیبه‌های طلای فولادی را در معرض دید عموم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حشمت کفیلی رئیس گروه مطالعات و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به نمایش برخی زیارت‌نامه‌های فولادی قدیمی در موزه رضوی، گفت: زیارت‌نامۀ مشبک فولادی طلاکوب بالاسر حضرت که شامل دعای بالاسر مضجع شریف امام رضا (ع) است و زیارت‌نامۀ فولادی طلاکوب پایین پای حضرت، هر دو در دورۀ افشاریه ساخته  و در سال ۱۱۵۴ هجری قمری وقف شده است.
 
قدیمی‌ترین زیارت‌نامه‌های فولادی طلاکوب در موزه آستان قدس رضوی

او افزود: زیارت‌نامه امام رضا (ع) از دیگر زیارت‌نامه‌های مشبک فولادی دوره قاجار است که به خط ثلث در ۱۰ سطر ساخته شده و به دست استاد حسن اصفهانی در سال ۱۲۶۴ هجری قمری وقف حرم رضوی شده است.

رئیس گروه مطالعات و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به برخی دیگر از زیارت‌نامه‌های فولادی، ادامه داد: زیارت‌نامۀ فولادی زرکوب شامل زیارت حضرت رسول (ص)، اهدایی ناصرالدین‌شاه قاجار در سال ۱۲۶۵ هجری قمری و کتیبۀ اشعار در مدح حضرت رضا (ع) اثر علیرضا عباسی به خط نستعلیق که شاه‌عباس صفوی آن را در سال ۹۸۵ خورشیدی اهدا کرده، در این گنجینه در معرض نمایش قرار دارد.

انتهای پیام //ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.