عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند که باید قوا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مقام معظم رهبری مجلس را مجلسی انقلابی و حساس دانستندحجت الاسلام والمسلمین محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره همکاری بین قوا، گفت: مقام معظم رهبری در عین حال که مجلس را مجلسی انقلابی و حساس دانستند و نمایندگان محترم را به انجام وظایفی نظیر تحقیق و تفحص دعوت کردند، در عین حال هم به تعامل توصیه داشتند؛ زیرا اگر خدای نکرده بین قوای سه گانه تنازعی باشد دشمن سو استفاده خواهد کرد؛ آنها همواره در صددند تا بگویند که اختلاف داخلی وجود داشته و در این مواقع به اختلافات دامن زده و آتش را شعله ور می‌کنند.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره مجلس را به تعامل تشویق کردند؛ تعامل به این معناست که پرخاش و تندی با مسئولان نباشد و مطالب را با استدلال و متانت مطرح کنند، این‌ها توصیه‌هایی است که مقام معظم رهبری فرمودند تا هم دشمن سو استفاده نکند و مردم هم بدبین نشوند که چرا این‌ها به جان هم افتادند و به جای اینکه کار‌های مملکت را اصلاح کنند سرشان گرم درگیری‌های جنای و گروهی خودشان است؛ لذا تعامل هم از نظر انعکاس داخلی و هم از نظر خارجی لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری افزود: مخصوصا با توجه به اینکه سال آخر دولت هم است؛ نباید به گونه‌ای باشد که دولت دلسرد شود. در این سال آخر است که دولت باید کار‌های ناتمام خود را انجام دهد. معمولا سالِ آخر دولت‌ها به خصوص در دوره دوم بسیار حساس است؛ بنابراین مقام معظم رهبری توصیه کردند که باید با قوای دیگر تعامل وجود داشته باشد و با لطافت و اخلاق مسائل را حل کنند و اگر انتقادی هم است در حالت تخریب بیان نشود، بلکه با انتقاد ناصحانه و خیرخواهانه بیان شود.


بیشتر بخوانید

مجلس و قوه قضائیه گام خوبی در جوانگرایی برداشته اند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار