محمدی گفت: دفترچه‌های کارگران شرکت هفت تپه تا پایان مرداد ماه دارای اعتبار است.

محمد محمدی مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران هفت تپه، اظهار کرد: شرکت هفت تپه با سازمان تامین اجتماعی مشکلی نداشته است. برای حدود ۵ هزار و ۳۰۰ کارگر در طول دوره‌های قبلی و تا ماه جاری، برایشان حق بیمه پرداخت نشده بود و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: علیرغم بدهی، تامین اجتماعی کارگران این کارخانه را بازنشسته سخت و زیان آور کرده است و بیش از ۷ هزار نفر از کارگران هفت تپه و کارون بازنشسته شده اند. مشکل آن‌ها عدم پرداخت حقوق است که نزدیک ۴ ماه از کارفرما حقوق نگرفته بودند، اما دولت پیگیر این است که حقوقشان پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران هفت تپه مشکلی وجود ندارد، افزود: دفترچه هایشان تا پایان مرداد ماه دارای اعتبار است. در بحث بازنشستگی، از کارافتادگی و بیمه بیکاری مشکلی وجود ندارند. از مزایای بیمه بیکاری در این مدت خودشان استفاده نکردند چراکه  مشکل در خصوص سخت و زیان آوریشان ایجاد شده و از حقوقشان هنگام بازنشستگی کم می‌شد به همین دلیل خودشان استقبال نکردند.

محمدی خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند ماه در خصوص بازنشستگی این کارگران مشکل خاصی وجود نداشته و اگر خواستار دریافت بیمه بیکاری بودند نیز تعلل صورت نمی‌گرفت و تامین اجتماعی به آنها بیمه بیکاری پرداخت می‌کرد، در حال حاضر دولت به دنبال آن است که از طریق شورای اسلامی کارخانه حقوق کارگرانش را پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
احسنت به شما که انقدر به فکر مردم بیچاره هستید اگرچه این هم مثل همه ی چیزهایی که در همه ی این سال ها ذروغ است .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۴۹ ۲۶ تير ۱۳۹۹
بنده همه چیز را تکذیب میکنم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۳۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
خلاصه کلام // هیج مشکلی وجو نداره // همه کارگران دارن با خوبی و خوشی زندگی میکنن
آخرین اخبار