رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست و گفت : اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول می‌شود.

او گفت : در گذشته کشاورزی و مرز‌های این استان را به عنوان اولین ظرفیت توسعه معرفی می‌کردیم، اما به دلیل مشکلات ساختاری در این بخش‌ها، امروز همه اذعان دارند که محور اصلی توسعه در استان کرمانشاه گردشگری است.

او با اشاره به طرح کریدر گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم به دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

عبدالمالکی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدر گردشگری غرب کشور دانست و گفت: برهمین اساس هفته اول مرداد ماه تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی، خوراکی و ... را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.