رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت : هم اکنون پنج هزار تن در این شهرستان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که از خدمات مختلف آن برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا حیدری کیا رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت : بیمه شدگان شامل کارگران شاغل در شهرستان و کارمندان ادارات و نهاد‌ها هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آن‌ها در مجموع بیش از ۱۵ هزار تن از خدمات این بیمه برخوردارند.

او گفت : این اداره به ۷۰۰ تن از بازنشستگان، از کارفتادگان و بازماندگان مستمری و به ۴۵ تن مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.

رییس تامین اجتماعی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا به تکالیف قانونی خود عمل کرده و در مجموع ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداختی در قالب تعهدات بلندمدت به عنوان مستمری به افراد از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده و ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز در قالب تعهدات کوتاه مدت تحت عنوان بیمه بیکاری، استراحت ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و کمک بلاعوض به بیمه شدگان پرداخت کرده است.

حیدری کیا افزود: ماموریت اصلی تامین اجتماعی پوشش کارگران و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مطرح شدن بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد در کمیسیون بانوان فرمانداری و تاکید بر اطلاع رسانی مطلوب در رسانه‌های بومی و محلی است.

او افزود: با توجه به بیماری ویروسی کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از شیلد‌های محافظ در داخل شعبه و استفاده کلیه همکاران و ارباب رجوع از ماسک در شعبه نیز به خوبی رعایت شده است.

رییس تامین اجتماعی قصرشیرین ادامه داد: کارفرمایان برخی صنوف و کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا تحت پوشش تامین اجتماعی با توجه به شیوع این بیماری ویروسی از امهال ۲۰ درصدی حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ برخوردار شده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.