معاون امور بندری سازمان بنادر گفت: قرارداد ما با هندی‌ها تنها در رابطه با ۲ قرارداد تامین تجهیزات بوده است.

فرهاد منتصر کوهساریفرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری سازمان بنادر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با کشور هند قرار داد ۸۵ هزار دلاری برای تامین تجهیزات خط راه آهن چابهار منعقد شده بود، بیان کرد: یک قرارداد تامین تجهیزات با هندی ها در خصوص راه آهن چابهار منعقد شده است.

منتصر کوهساری تصریح کرد: خبر اخراج هند از این قرارداد صحت ندارد و اشتباه است؛ ما هیچ قراردادی در بخش ریلی و ساخت خط آهن چابهار-زاهدان با هندی‌ها نداشته ایم.

معاون امور بندری بیان کرد: تنها قراردادی که با هندی‌ها در خصوص سرمایه گذاری در بندر چابهار داریم، یکی بحث احداث تجهیزات بندری و دیگری فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته در گذشته یک لیستی در خصوص سرمایه گذاری هندی‌ها در بندر چابهار وجود داشت که در آن موضوع زیرساخت ریلی و خط آهن چابهار هم دیده شده بود، اما در زمان مذاکرات بر روی آن توافق حاصل نشد که هندی‌ها در بخش ریلی هم وارد شوند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: جزئیات و مفادی درباره قرار داد با چینی ها در خصوص پروژه های بنادر منتشر نشده است.

گفتنی است روز  گذشته  خبری در رابطه  با حذف هندی ها از پروژه  خط راه آهن چابهار _ زاهدان مطرح شده بود که باعث نگرانی در این بخش شده است. این خبر رسانه هندی در برخی رسانه‌های داخلی طی روزهای گذشته بازتاب داشته است و این شائبه را ایجاد کرده که همکاری با کشور چین، عامل حذف هند از پروژه احداث خط اهن چابهار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار