رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بعدازظهر امروز نیز بارش‌های مونسون هند در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان ادامه دارد، اما انتظار می‌رود فردا این بارش‌ها به ارتفاعات مرکزی استان را نیز کشیده شود.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: بعدازظهر امروز نیز بارش‌های مونسون هند در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان ادامه دارد، اما انتظار می‌رود فردا این بارش‌ها به ارتفاعات مرکزی استان را نیز کشیده شود.

علی ملاشاهی  اظهار داشت: این بارش‌ها به صورت رگبار‌های پراکنده همراه با رعد و برق خواهد بود که در برخی مناطق همراه با تندباد‌های شدید نیز خواهد بود.

او افزود: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری احتمال جاری سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان توضیح داد: توصیه می‌شود در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

ملاشاهی در بخش دیگری از تشدید جریانات شمالی و افزایش شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: وزش این باد‌ها منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

او  ادامه داد: توصیه می‌شود زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در محیط‌های باز پرهیز شود و در تردد‌های جاده‌ای نیز احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار