رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت:صبح امروز حکم قلع و قمع بنا در اراضی ملی روستای همایون شهرستان زنجان اجرا شد.

ساخت و سازهای غیر مجازبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حسام عاقلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان، با اشاره به این که یک فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی این روستا شناسایی شد گفت: در سال ۹۶ برای این سازه‌ی غیر مجاز پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

او  مساحت این ساخت و ساز غیر مجاز را  یکهزار و ۲۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان و همچنین تمامی شهرستان‌های استان به صورت شبانه روزی هرگونه اقدامات متخلفان این حوزه را رصد کرده و با آنان برخورد می‌کند.

به گفته عاقلی در این قلع و قمع یک انشعاب برق نیز به صورت غیر مجاز و غیر قانونی مورد  استفاده قرار گرفته بود که با همکاری نیرو‌های برق استان این انشعاب نیز قطع شد.

سرهنگ رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: متخلفان اخطار و ابلاغ‌های این اداره کل را جدی بگیرند تا از خسارت‌های مالی در امان باشند.

او تاکید کرد: افرادی که به حق خود قانع نبوده و به اراضی ملی تجاوز نمایند با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که این اقدامات با هدف صیانت از منابع طبیعی صورت می‌گیرد گفت: جوامع محلی، دهیاران و شورا‌ها نیز می‌توانند در حراست از اراضی ملی به کمک منابع طبیعی آمده و هرگونه تخریب، تصرف، ورود دام مازاد به مراتع، حریق، قاچاق و ... را به سامانه ۱۵۰۴ گزارش دهند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۹
از اول نزارید بسازند نه اینکه بعد از ساختن خراب کنید چون به حالت اول که برنمیگردد هیچ بلکه تبدیل به ویرانه میشود