سرهنگ همتی زاده گفت:افزایش گرمای هوا عامل افزایش واژگونی خودرو‌ها در سطح جاده‌های استان ایلام است و رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه از بروز تصادفات دلخراش جلوگیری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: خستگی رانندگان در فصل تابستان باعث افزایش واژگونی خودرو‌ها در سطح محور‌های استان شده است.

سرهنگ همتی زاده اظهار کرد:با توجه به اینکه همه ساله در طرح تابستانی، واژگونی‌ها نقش مهم در وقوع تصادفات داشته اند، می‌طلبد رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی کنند.

او افزود:علاوه بر خستگی و خواب آلودگی رانندگان در فصل تابستان، تخطی از سرعت مطمئنه عامل مهم دیگری در وقوع واژگونی خودرو است.

همتی زاده با اشاره به تاثیرات گرما بر رانندگی و وقوع تصادف عنوان کرد: افزایش دمای هوا باعث کاهش تمرکز، کاهش توانایی در کنترل خودرو و خستگی زود هنگام چشم راننده می‌شود.

او یادآور شد: خودرو‌های سواری با بیش از ۷۵ درصد، بیشترین وسایل نقلیه‌ای در جاده‌های استان ایلام واژگونی شده اند.

رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: برسی‌های نشان می‌دهد بیشترین میزان واژگونی خودرو‌ها در محور ایلام-مهران می‌باشد.

او در پایان اعلام کرد:ماموران پلیس راه به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس در سطح جاده‌ها فعالیت داشته و با تخلفات رانندگان بویژه تخلفات حادثه ساز که نقش مهمی در وقوع تصادفات داشته برخورد بدون اغماض خواهند داشت.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: پلیس راه ، افزایش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.