مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسایی ۲۴ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون در بهزیستی این استان خبر داد.

شناسایی ۲۴ کودک کار دراستان همدانحمید رضا الوند مدیرکل بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ کودک کار شناسایی شده است گفت: این در حالی است که سال گذشته تعداد ۱۷۰ کودک کار در سطح این استان شناسایی شدند.

او با بیان اینکه تعداد ۱۷۳ کودک بی سرپرست در داخل مراکز استان همدان زندگی می‌کنند، ادامه داد: ۷۰۰ پک بهداشتی بین کودکان کار استان همدان توزیع شده است.

الوند اظهار داشت:بدلیل اینکه استان همدان استانی مهاجرپذیر نیست این موضوع موجب شده که کودک خیابانی در این استان نیز کم باشد.

این مسئول با اشاره به سامانه فرزند خواندگی ابراز داشت: سامانه فرزندخواندگی در حال راه اندازی است که در این خصوص به دنبال ان هستیم اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود شفاف سازی شود هرچند که این روزها، خانواده بیشتر به سمت امین موقت سوق پیدا کرده اند.
او به اجرای طرح سنجش اضطراب در مهد‌های کودک همدان اشاره کرد و افزود: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می‌توانیم از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کنیم که چگونه اضطراب خود را کنترل و به شرایط عادی برگردند.

الوند بیان کرد: در این خصوص تعداد ۵۰ مهدکودک سنجش اضطراب کودکان را برعهده دارند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.