وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ از نیرو‌های مسلح اخراج شده اند، به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سخنانی گفت شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام در سال ۲۰۱۶ از نیروهای مسلح اخراج شده اند. به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

او گفت: تا کنون ۲۰ هزار و ۷۷ تروریست را پاکسازی کردیم که این اقدام در چارچوب مبارزه با سازمان تروریستی گولن انجام می‌گیرد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین در سخنانی دیگر اعلام کرد: ما به ایستادن در کنار ارتش آذربایجان علیه ارمنستان ادامه خواهیم داد. او همچنین در ادامه با تأکید بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی کشور‌های همسایه گفت: ما به یکپارچگی سیاسی و یکپارچگی سرزمینی کشور‌های مجاور و در رأس آن عراق احترام می‌گذاریم. ما عملیات نظامی خود را در چارچوب حق مشروع در دفاع از خود انجام می‌دهیم و در این عملیات، تنها تروریست‌ها و لانه‌های آن‌ها و انبار‌های سلاح هایشان و هدف گرفته شدند و شمار زیادی از آن‌ها تا الان نابود شده اند.

چند روز پیش نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند ۲۶ قاضی و دادستان از سمت هایشان در دستگاه قضایی ترکیه برکنار شده اند.
مجمع قضات و دادستان‌های ترکیه پس از بررسی پرونده این افراد که متهم به ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن شده‌اند، حکم برکناری آنان از سمت هایشان را صادر کرده بود.

گفتنی است مجمع قضات و دادستان‌های ترکیه پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی (۲۵ تیر ۱۳۹۵ شمسی) تاکنون حکم اخراج حدود ۴ هزار قاضی و دادستان را به اتهام عضویت در شبکه فتح الله گولن صادر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار