مدیرکل کمیته امداد استان همدان از تحت پوشش قرارگرفتن ۵ هزار و ۳۰ خانوار در این استان خبر داد.

بیش از ۵۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در همدانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  پیمان ترکمانه،  مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۱ هزار و ۳۰ خانوار تحت حمایت این نهاد بوده و به‌صورت ماهانه از این نهاد مستمری و سایر خدمات حمایتی را دریافت می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه خدمت به خانواده‌های نیازمند، وظیفه بزرگ و خطیری است که این نهاد به فضل خدا و همراهی عموم مردم و مسئولان عزیز تاکنون توانسته در انجام آن موفق باشد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۷۸۸ خانوار عادی و ۱۲ هزار و ۲۴۲ خانوار تبصره ۱۴ (خانواده‌هایی که به دلیل وضعیت معیشتی نامناسب به‌صورت موقت تحت حمایت هستند و به آن‌ها وام کارگشایی، وام اشتغال، ودیعه مسکن و در صورت وجود بودجه کمک‌هزینه تحصیلی و جهیزیه تعلق می‌گیرد) تحت حمایت و به‌صورت ماهانه از این نهاد مستمری دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد تومان مستمری به‌صورت ماهیانه به‌حساب سرپرستان خانوار واریزشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: کمیته امداد استان علاوه بر پرداخت مستمری به نیازمندان، کمک‌های حمایتی متنوع دیگری شامل خدمات درمانی، خدمات فرهنگی، خدمات حقوقی و مشاوره‌ای، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، پرداخت وام قرض‌الحسنه، تقدیم کمک‌های بلاعوض نقدی و غیر نقدی، ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای رایگان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال را نیز به این خانواده‌ها ارائه می‌نماید.

ترکمانه بابیان اینکه ۳۳ هزار و ۶۸۸ خانوار با سرپرست زن، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: ۶۵ درصد از خانوار‌های تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و سایر خانواده‌های تحت حمایت نیز عموماً دارای سرپرست ازکارافتاده و ناتوان هستند.

او گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به خانواده‌های یک‌نفره مبلغ ۱۸۱ هزار تومان، دونفره ۲۱۵ هزار تومان، سه‌نفره ۳۸۷ هزار تومان، چهارنفره ۴۹۷ هزار تومان و خانواده پنج‌نفره ۵۵۴ هزار تومان به‌صورت ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.