معاون رئیس جمهوری گفت: شیوه‌های آماری و جمع‌آوری اطلاعات در حوزه زنان با چالش روبرو است همین موضوع چهره مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را در بعد جهانی دچار خلل کرده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز در نشست تخصصی با مشاوران زن وزرا و دستگاه‌های اجرایی دولت افزود: تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و در مفاد قانون در قالب سیاست‌های خانواده ابلاغ شده، فرابخشی است و فقط بر دوش معاونت امور زنان و خانواده نیست بلکه تکلیف و وظیفه جمعی تمام دستگاه‌های عضو دولت است.

او ادامه داد: باید حداکثر هماهنگی، هم افزایی و کار و تلاش برنامه ریزی شده در حوزه زنان را پیش ببریم تا هدف تحقق یابد و چهره زنان ایرانی در عرصه‌های داخلی و بین المللی تغییر ماهیت دهد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه شرایط پاندمی کرونا مشکلات زیادی را بوجود آورده و سبک زندگی را تغییر داده، خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد به این زودی به شرایط عادی بازگردیم پس باید هر چه سریعتر و جدی‌تر خود را با این شرایط از بعد اقتصادی و اجتماعی وفق دهیم و اجازه ندهیم فعالیت‌ها بخصوص در سال آخر دولت تعطیل شود.

او یادآور شد: سال آخری که مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با نمایندگان هم بر آن تاکید و اعلام کردند که سال آخر سال مهمی است .


بیشتر بخوانید


ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود، به عملکرد معاونت اشاره کرد و گفت: در حوزه زنان و خانواده، اقدامات و تلاش‌های خوبی داشتیم که از جمله آن می‌توان به تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه اسلامی، دینی و قرآنی و نشات گرفته از مفاهیم عمیق قرآنی از سیره پیامبر و ائمه اطهار اشاره کرد.

او افزود: دولت بر این مبنا در سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر قانون ششم توسعه، حرکت خوبی را آغاز کرد و در نخستین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در سال ۹۶ با حضور رئیس جمهوری، شاخص‌های عدالت جنسیتی به تصویب رسید و کلیات آن طی سال ۹۷ن‌هایی و برای دستگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: سند‌های ارتقا وضعیت زنان و خانواد بر اساس این شاخص‌ها و با نگاه برنامه ریزی معطوف به نتیجه، در ۳۱ استان تدوین شد و طی دو سال اخیر این ۳۱ برنامه در شورای برنامه ریزی استان‌ها با تلاش بسیار جدی معاونت امور زنان و مدیران کل امور بانوان استان‌ها تدوین شد که گام بسیار مهمی در جهت عملیاتی کردن شاخص‌های عدالت جنسیتی و تحقق آن بود.

ابتکار با بیان اینکه در کنار آن با همکاری مرکز آمار، شناسنامه شاخص‌های عدالت جنسیتی در جهت رصد و پایش این شاخص‌ها تنظیم و تهیه شد، خطاب به مشاوران زن وزرا و دستگاه‌های اجرایی گفت: این برنامه‌ها یک برش بخشی دارد و باید شما در بخش‌های خود بر مبنای این برنامه حرکت کنید. انتظار ما از شما مشاوران در این فرصت یکساله این است که در عرصه زنان کوشاتر باشیم و ذره‌ای کاستی و کوتاهی صورت نگیرد تا شاهد دستاورد‌های خوبی در حوزه زنان باشیم.

او با بیان اینکه توانستیم با همکاری مجلس دهمقوانین موثری به تصویب برسانیم، خاطرنشان کرد: عملگرایی خوبی با مجلس دهم داشتیم و امیدواریم با مجلس یازدهم هم طبق تاکید رهبری تعامل مفید سازنده داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار