به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (سهشنبه، ۲۴ تیرماه)، نشست مشترک بررسی گزارش پیشرفت کار برطبق تفاهمنامهی گسترش همکاریهای فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعهی حوزههای مرتبط با خودرو با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایرانخودرو و مدیران ارشد این دو مجموعه برگزار شد.
در این نشست که باگذشت کمتر از سه ماه از امضای تفاهمنامه رئیس جهاددانشگاهی و مدیرعامل ایرانخودرو برگزار شد، یک قرارداد و یک تفاهمنامه همکاری درزمینهی «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» و «گسترش همکاریهای فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعهی حوزههای مرتبط با خودرو» به امضا رسید.
حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری بخش صنعت و دانشگاهی گفت: هرجا که مدیران صنعتی به دانشگاهیان اعتماد کردند و با آنها همکاری میکنند، سرعت کار بیشتر شده و زودتر به نتیجه میرسد.
او با بیان اینکه تجربیات مدیران صنعتی بسیار ارزشمند است، ادامه داد: به همکاری با ایرانخودرو بهصورت بلندمدت فکر میکنیم و متعهد هستیم این اعتماد را با کار خوب پاسخ دهیم.
طیبی با اشاره به اینکه بهصورت برخط پیگیر جلسات تحقق تفاهمنامهی ایرانخودرو و جهاددانشگاهی است، افزود: برای جهاددانشگاهی مهم است که اگر قولی دادیم بهخوبی عملیاتی کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی همچنین در رابطه با پیشنهادهای مطرحشده در این نشست پیرامون همکاری در تولید خودروهای برقی، گفت: در زمینهی خودروهای برقی و الکتروموتورها، جهاددانشگاهی توانمندیهای خوبی دارد و آمادهی همکاری با ایرانخودرو است.
فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایرانخودرو نیز در این نشست با تقدیر از برگزاری ۱۰۰ جلسه در سهماه گذشته برای تحقق اهداف تفاهمنامهی این شرکت و جهاددانشگاهی، گفت: همکاری ایرانخودرو و جهاددانشگاهی استراتژیک است و میتواند گستردهتر شود.
او با تاکید بر اینکه ادامهی کار نیز باید با همین سرعت دنبال شود، ادامه داد: امیدواریم در همین سال ۹۹ خیلی از موضوعات تفاهمنامهی جهاددانشگاهی و ایرانخودرو به ثمر برسد.
مدیرعامل شرکت ایرانخودرو با اشاره به اینکه اجراییشدن بخشهایی از این تفاهمنامه نیاز به سرمایهگذاری دارد، عنوان کرد: کارها باید ازآنجاییکه سادهتر است، آغاز شود و این قراردادها باید کنترل پروژه داشته باشد تا در زمان پیشبینیشده به انجام برسد.
مقیمی با بیان اینکه شرکت «ساپکو» باید سازندهها را در کنار جهاددانشگاهی قرار دهد، افزود: برای حل مشکل سرمایهگذاری، باید دست بخش خصوصی را به جهاددانشگاهی گره بزنیم و این قراردادها میتواند بهصورت سهجانبه بین جهاددانشگاهی، ایرانخودرو و بخش خصوصی به امضا برسد.
او همچنین به تفاهمنامهی ایرانخودرو دو بانک برای حل مشکل سرمایهگذاری اشاره کرد و گفت: همهی این موارد در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید است.
در پایان این نشست، قراردادی در زمینهی «خدمات فنی و مهندسی، تدوین دانش فنی، طراحی، مشاوره و ساخت قطعات اپتیک و لوازم جانبی» به امضای پژوهشکدهی توسعهی تکنولوژی جهاددانشگاهی و شرکت مشترک ایرانخودرو و اتومبیل پژو (ایکاپ) رسید.
تفاهمنامهای نیز در رابطه با «گسترش همکاریهای فناورانه، تخصصی و اجرایی برای توسعهی حوزههای مرتبط با خودرو» میان جهاددانشگاهی و گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران «یاپکو» منعقد شد.
بیشتر بخوانید
تولید بومی کیت تشخیص ویروس کرونا توسط جهاد دانشگاهی
گفتنی است، بومیسازی فناوری و تولید کاتالیست خودرو با همکاری شرکت یاپکو، توسعهی سیستم کنترل موتور خودرو (ECU/EMS) و سیستمهای برق و الکترونیک خودروهای آتی (نظیر EPS، ESC، TPMS، ADAS و...)، توسعهی پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودروهای فعلی و آتی شرکت ایرانخودرو شامل بنزینی، هیبرید و برقی، از محورهای مهم همکاری تفاهمنامهی ۱۰ اردیبهشتماه بین جهاددانشگاهی و شرکت ایرانخودرو برای آیندهی همکاریهای گستردهی این دو مجموعه بوده است.
انتهای پیام/