مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: باران‌های سال گذشته و امسال باعث غنی شدن سفر‌های زیر زمینی و احیای قنوات شده بطوریکه کشاورزان زمین‌های خود را بعد از ١٠ سال به کشت برنج اختصاص دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: باران‌های سال گذشته و امسال باعث غنی شدن سفر‌های زیر زمینی و احیای قنوات منطقه دامن شده بطوریکه کشاورزان این شهرستان ١۵٠ هکتار از زمین‌های خود را بعد از ١٠ سال به کشت برنج اختصاص دادند.

مجید فیاضی اظهارداشت: بهترین ارقام کشت شده برنج صدری، ندا و نعمت است که کار کشت برنج در خزانه در اردیبهشت و انتقال نشا به زمین در تیر انجام می‌شود.

او  بیان کرد: برداشت محصول برنج در شهرستان ایرانشهر از اوایل آبان آغاز و تا آذر ادامه دارد.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت شلتوک در هر هکتار را سه تن ذکر کرد و افزود:پیش‌بینی می‌شود در سالجاری بیش‌از ۵٠٠ تن شلتوک از این سطح زیر کشت برداشت شود.

او بیان کرد: جوانان ایرانشهری که بر اثر خشکسالی به شهرستان‌های دیگر برای کار رفته بودند حالا به زادگاهشان بازگشته و مشغول کشت برنج شده‌اند.

 ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.