رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آباد غرب گفت: ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ۲۵۰ هکتار از پس‌چرا مزارع کشاورزی در اسلام آبادغرب طعمه حریق شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عباس قنبری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آباد غرب  گفت: بعدازظهر روز گذشته (ساعت ۱۴) یک فقره حریق در پس‌چرا مزارع روستا‌های گردی، منوری، ویسگه بخش حمیل گزارش شد که متاسفانه به دلیل وزش باد و ارتفاع کوه‌های منطقه، به منابع ملی نیز سرایت و موجب بروز خسارت به اراضی جنگلی شد.

او ادامه داد: با حضور اهالی و اعضای شورای اداری شهرستان و با پیگیری و حضور موثر فرماندار و بخشدار بخش، حریق راس ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه مهار و عملیات کنترل و نگهداری آن تا پاسی از شب به طول انجامید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آباد غرب افزود: علی رغم تاکیدات متعدد در خصوص آتش‌زدن پس‌چر مزارع، متاسفانه فردی سهل‌انگار بدور از رعایت مسائل حفاظتی، موجب بروز این خسارت شده است که در اسرع وقت فرد خاطی شناسایی و به مرجع قضایی تحویل خواهد شد.

او بیان کرد: ۵۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و پس‌چر مزارع در منطقه دیزگران بخش حمیل طعمه حریق شد، در این حادثه متاسفانه ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع و ۲۵۰ هکتار پس‌چر مزارع را شامل شد.

قنبری گفت: از تمامی اهالی دلسوز و طبیعت‌دوست روستا‌های منطقه، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس و کارکنان جان بر کف هلال احمر، نیرو‌های انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج گردان امام علی، پرسنل جهاد کشاورزی حمیل، رئیس محیط زیست، شهردار حمیل، ارتش پادگان الله‌اکبر، منابع طبیعی و تمامی کسانی که به موقع ما را در اطفای حریق یاری کردند، قدردانی و تشکر کنم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.