آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات دانشجویی ویژه دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، فردا پایان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور» در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعتبار‌ها و تسهیلاتی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور اعطا می‌کند.

شرایط بهره مندی دانشجویان از تسهیلات بنیاد

بنیاد نخبگان هرساله به تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، اعتبارهایی را برای تسهیل حرکت و رشد آنان در مسیر آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ اعطا می‌کند. دانشجویان باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی باشند.

- دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری از المپیاد‌های ملی دانش‌آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش).

- برگزیدگان آزمون‌های سراسری ورود به مؤسسه‌های کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای با معرفی وزارت علوم یا وزارت بهداشت و بر اساس مقررات بنیاد نخبگان.


بیشتر بخوانید


- دارندگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری از المپیاد‌های ملی دانشجویی (با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت حسب مورد).

- برگزیدگان آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی (با معرفی وزارت بهداشت).

- دانشجویان ممتاز مؤسسه بر اساس مقررات بنیاد ملی نخبگان.

- برگزیدگان مرحله کشوری دانشجویان نمونه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری (با معرفی وزارت علوم یا وزارت بهداشت و تایید بنیاد ملی نخبگان.

- برگزیدگان رویداد‌های نخبگانی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان.

فردا آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات دانشجویی

- برگزیدگان مسابقه‌های قرآنی (مطابق مفاد آیین‌نامة پشتیبانی از برگزیدگان مسابقات قرآنی)، مشروط بر ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط.

- برگزیدگان هنری و ادبی (مطابق مفاد آیین‌نامة پشتیبانی از برگزیدگان هنری و برگزیدگان ادبی کشور)، مشروط بر ادامة تحصیل در رشته‌های مرتبط.

- مخترعان برگزیده (مطابق مفاد آیین‌نامة شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده).

- دانشجویان هریک از دانشگا‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که این شرایط را دارد، می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه اطلاعاتی بنیاد، به نشانی sina.bmn.ir، ثبت کنند.

-  لازم است این دانشجویان اطلاعات خود را به همراه تصاویر و مدارک مربوطه، در سامانه سینا بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند.

فرآیند ثبت نام از بیستم خرداد شروع و متقاضیان حداکثر تا فردا ( چهارشنبه، ۲۵تیر) فرصت دارند گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»‌ی سامانه انتخاب کنند. این مهلت غیرقابل تمدید است.

با توجه به شرایط پیش‌آمده (شیوع ویروس کووید ۱۹) و تعلیق فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها، مقرر شده آخرین معدل متقاضیان، میانگین نمرات تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در نظر گرفته شود.

ثبت‌نام دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها که در مهر سال جاری در دوره‌های تحصیلی کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از دانشگاه‌های کشور به عنوان دانشجوی ورودی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد نیز از بیستم خرداد آغاز شده است.

لازم است این افراد، پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، اطلاعات مربوط به محل تحصیل خود را تا نیمه اول مهر در سامانه سینا درج کنند تا در صورت برگزیدگی در بنیاد، از این پشتیبانی‌ ها بهره‌مند شوند.

فردا آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات دانشجویی

بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی اولیه درخواست‌ها و بر اساس ظرفیت سالیانه و با هدف تسریع در اطلاع‌ رسانی به متقاضیان برای برنامه ‌ریزی و انجام فعالیت‌ های پشتیبانی‌  های دانشجویی بنیاد، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی که بالاترین امتیاز از مجموعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی را در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند صرفا از طریق سامانه سینا اعلام خواهد کرد.

با توجه به این‌که نتایج اولیه صرفا بر اساس مدارک ادعایی مندرج در سامانه سینا اعلام خواهد شد، تأکید می‌شود متقاضیان، با مطالعه دقیق شیوه‌نامه و راهنما‌های مرتبط، از بارگذاری اطلاعات نامعتبر و نامربوط در سامانه خودداری کنند.

در صورتی که در هر مرحله از بررسی‌ها مشخص شود که متقاضی، آگاهانه اطلاعاتی نامعتبر و خلاف واقع بارگذاری کرده است، علاوه بر محرومیت از این، از سایر تسهیلات و حمایت‌های بنیاد، محروم و عدم صداقت وی به مراجع ذی‌ ربط، اعلام می ‌شود و حق پی‌ گیری موضوع به صورت حقوقی برای بنیاد ملی نخبگان محفوظ خواهد بود.

دانشجویان در بخش «ثبت مدارک» مربوط به افتخارات در سامانه، برای جلوگیری از درج اشتباه افتخار یا مستندات نامربوط، قبل از درج افتخار مورد نظر، راهنمای مربوط به آن را مطالعه کنند.

متقاضیان دقت لازم را در تکمیل اطلاعات و بارگذاری آن‌ها در سامانه سینا، بکار ببرند؛ زیرا پس از تأیید درخواست در سامانه، امکان اصلاح اطلاعات نادرست وجود ندارد و در صورت اثبات درج اطلاعات خلاف واقع، متقاضی از فهرست مشمولان بنیاد حذف خواهد شد.

بنیاد بعد از اتمام بررسی پرونده‌ها در بنیاد‌های استانی و بر اساس امتیاز نهایی نتیجه نهایی پذیرش متقاضیان را اعلام خواهد کرد.

بنیاد هر ساله اطلاعات اولیه مربوط به دانشجویان مشمول این‌آیین ‌نامه را در شش ماهه اول سال از مبادی ذی‌ ربط دریافت و پس از بررسی ‌و ‌تطبیق آن با شرایط نهایی، فهرست برگزیدگان نهایی و جایزه‌ های هر یک را هم‌ زمان با آغاز سال تحصیلی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار