شافعیان گفت: تیم اشتادسازه مشهد برای تکرار عنوان قهرمانی در لیگ برتر هندبال تلاش می‌کند.

نشمین شافعیان مربی تیم هندبال اشتادسازه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مدیرعامل باشگاه اشتادسازه مشهد برای هدایت این تیم با من صحبت کرد و ترکیب تیم برای فصل آینده لیگ برتر مشخص شده است. طبق تقویم ورزشی فدراسیون  هندبال قرار است لیگ برتر بانوان در شهریورماه آغاز شود، اما وضعیت لیگ به علت شیوع ویروس کرونا قطعی نیست.  

مربی سابق تیم ملی هندبال گفت: تیم ما برای فصل آینده ترکیب خوبی دارد و با اکثر بازیکنان فصل گذشته تمدید قرارداد کرده ایم. تیم ما همچون سال گذشته به دنبال قهرمان شدن در لیگ است و ما یکی از مدعیان قهرمانی هستیم. ما برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته تمام تلاشمان را می‌کنیم.

او درباره حضور کم حامیان در لیگ برتر هندبال عنوان کرد: به علت اینکه لیگ برتر هندبال بانوان  رسانه‌ای نمی‌شود حامیان مالی هم دغدغه‌ای برای  حمایت از هندبال بانوان را ندارند. البته شرایط لیگ بانوان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، اما حمایت از بانوان هندبالیست باید بیشتر شود.

شافعیان درباره دستمزد‌های بانوان هندبالیست در لیگ برتر اظهار کرد: سطح قرارداد بانوان هندبالیست با سایر رشته‌های توپ و توری قابل مقایسه نیست و مبلغ قراداد‌ها بسیار پایین است. از سال گذشته قرارداد در لیگ برتر هندبال بانوان کمی بهتر شده است. در حال حاضر قرارداد‌هایی که با بازیکنان بسته می‌شود برای یک سال ورزشکار کافی نیست. توقع داریم قرارداد‌های بازیکنان هندبال افزایش پیدا کند.

او در ادامه گفت: عمر ورزش حرفه‌ای یک بانوی ورزشکار پایین است و اگر دستمزد او هم کم باشد انگیزه ورزشکار پایین می‌آید. من شنیده ام که  برخی بازیکنان مبتدی که تازه وارد لیگ هندبال شده اند بدون دستمزد یا حتی با ۲۰۰ هزار تومان برای تیم‌ها بازی می‌کنند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار